poniedziałek, 23 lipca 2012

Party i Seria kryminałów


Wraz z najnowszym wydaniem dwutygodnika Party (z 23 lipca) możemy nabyć pierwszy tom z Serii kryminałów zatytułowany Agatha Raisin i ciasto śmierci. Seria ta obejmie 11 tomów, dostępnych wraz z gazetą lub osobno. Pierwszy tom dostępny jest w cenie promocyjnej 4.99zł, kolejne zaś (prawdopodobnie) będą kosztowały 13.99zł. Sądziłam, że kryminały te będą dostępne za maksymalnie 9.99zł, tym bardziej, iż są one przekładem oryginałów wydawanych od 1992 roku.

Autorką kryminałów jest M. C. Beaton, a dokładnie skrywająca się pod owym pseudonimem - Marion Chesney - popularna pisarka szkocka. Przyznam się szczerze, iż do tej pory nic nie słyszałam o tejże autorce, lecz w ramach tego artykułu przeszukałam Internet w celu znalezienia jakichkolwiek informacji o niej. Prawdę powiedziawszy na polskich stronach nic nie znalazłam i dopiero na ratunek przyszły mi angielskie informacje.

W Serii kryminałów ukażą się:

Ogólnie Seria kryminałów wydaje się być interesująca, zważywszy również na fakt, iż jej autorka chwalona jest za talent narratorski. Sama jestem ciekawa, czy Agatha Raisin i ciasto śmierci mnie zainteresuje i czy skuszę się (mimo średnio zachęcającej ceny) na kolejne tomy. Fabuła pierwszego tomu bynajmniej zaciekawia i sprawia, że wielbiciel kryminałów ma chęć go przeczytać. Sądzę, że cała seria okaże się w większej mierze typowymi kryminałami dla kobiet, co nawet podkreśla Party. Z zamieszczonego na odwrocie książki opisu możemy przeczytać, że:

Zmęczona miejską gonitwą Agatha Raisin zamyka dochodową firmę w Londynie i przechodzi na wcześniejszą emeryturę, żeby zasmakować spokojnego życia w cichej wiosce Carsely. Znudzona, samotna, przyzwyczajona do sukcesów i uznania, przystępuje do miejscowego konkursu na najlepszy wypiek. Przynosi nań nadziewane ciasto francuskiej zakupione po kryjomu w znakomitej londyńskiej piekarni. Jednak ten sposób na awans społeczny zawodzi. Nie dość, że sędzia odrzuca jej kandydaturę, to jeszcze pada martwy po skosztowaniu smakołyku.

Podsumowując, Seria kryminałów wydawana przez Edipresse Polska, zachęca mnie do lektury. Mam nadzieję, że kryminały okażą się intrygujące i wciągające, a nie banalne i nużące. Niezaprzeczalnym pozytywem jest fakt, iż dzięki tejże serii możemy poznać - mało znaną dotąd w Polsce - M. C. Beaton (wł. Marion Chesney). A zatem recenzja pierwszego tomu już wkrótce!
  

15 komentarzy:

  1. Jestem dosyć wybredna jeżeli chodzi o kryminały, ale nie skreślam żadnej książki w przedbiegach, więc czekam na recenzję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też zainteresowałam już się tą serią. Autorki nie znam ale książka w cenie 5 zł nawet jak kiepska, to nie będzie szkoda wydanych pieniędzy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Widzę że chociaż pierwszą część warto zakupić ;]

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie znam tej serii, ale chętnie to zmienię:))

    OdpowiedzUsuń
  5. Widziałam reklamę tego kryminału w telewizji i muszę przyznać, że jestem bardzo ciekawa tej książki, dlatego chętnie kupię Party wraz z dodatkiem i poczytam ,,Agatha Raisin i ciasto śmierci''.

    OdpowiedzUsuń
  6. Również słyszałam w reklamie, ale na razie poczekam na Twoją recenzję :) Kiedy kupowałam książki za niskie ceny... zazwyczaj okazywały się one niezbyt ciekawe.
    Pozdraiwma.

    OdpowiedzUsuń
  7. Przyznam, że reklama mi umknęła i nic nie wiedziałam o tych kryminałach dodawanych do gazety. Nie spodziewam się nie wiadomo czego, ale za te kilka złotych jestem w stanie zaryzykować. :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. przeczytałam, wychowałam sie na Christie i w porownaniu z nia cienko. dalej jak ktos nie czytal to nie radze czytac:) a wiec tak
    vera piecze ciasto i trzyma zeby kiedys zabic meza, skad wie ze akurat agata przyniesie ze szpinakiem napewno, po 2 nie mogla wieziec ze agata zostawi je w szkole? :/ naciagna fabuła, w christie nie ma mowy o takich niedociagnieciach

    OdpowiedzUsuń
  9. Tak, jak zapowiadałam we wcześniejszym komentarzu, postanowiłam zaryzykować. Jestem w trakcie czytania, nie powinnam więc na razie książki oceniać. Na razie napiszę tyle: za 5zł można kupić, za 14 (czy to 15) zł już niekoniecznie... Za podobną kwotę można nabyć lepsze i lepiej wydane książki (choćby i w antykwariacie). Więcej napiszę na moim blogu (http://czytelnicze-zacisze.blogspot.com/) po zakończeniu czytania. Pozdrowienia! :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Macie rację, że za 4.99zł nie szkoda nabyć tę książkę, lecz za 13.99zł można kupić naprawdę dobrą lekturę, choćby świetny kryminał.
    Polecam poszukać wersji pocket rozmaitych książek, która jest o połowę tańsza od standardowego formatu wydawniczego :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Kupiłam,i pomimo dalszych cen, takie jakie są, kupuję i nie mogę się doczekać kolejnego tomu! Świetna, ale to zależy od gustu. Wiadomo, dobra książka, nie może być "tania jak barszcz". I tak nie źle, bo ma grubo ponad 200 stron i jest baaaardzo ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam te książki!! dzisiaj juz od rana czekalam na 13 tom, a okazało się że dopiero w poniedzialek będzie, przeczytałam wszystkie i są poprostu rewelacyjne, tak się przyzwyczaiłam do głównej bohaterki, ze po przeczytaniu nie moge sie doczekac kolejnego tomiku:)))

    OdpowiedzUsuń
  13. Witam a od tomu 12 do 23 można tez zamówić prenumeratę czy nie przewidzieli takiej opcji? wie może ktoś?

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja również uwielbiam :* Czytam tom w dwa dni i doczekać się nie mogę następnego :)

    OdpowiedzUsuń