poniedziałek, 16 lipca 2012

Wakacyjne plany z książką w ręku


Zapewne większość z Was, gdy nadchodzą wakacje, ma w planach nadrobienie książkowych zaległości i przeczytanie paru interesujących tytułów. Moja lista takowych lektur jest baaardzo długa i co chwilę się powiększa. Jednakże w pierwszych dniach wakacji wybrałam się z ukochanym do księgarni, gdzie oboje kupiliśmy kilka książek z naszych list 'do przeczytania'. W ten oto sposób na mojej półce pojawiły się następujące tytuły: Trzy połówki jabłka Antoniny Kozłowskiej, Cała nowa ja Shari Low, Z Tobą lub bez Ciebie Carole Matthews, Aleja Samobójców Krajewskiego i Czubaja oraz Pasja wg św. Hanki Anny Janko. Jako pierwszą przeczyłam książkę Shari Low, którą już zrecenzowałam (link). Obecnie jestem w trakcie czytania Trzech połówek jabłka i również możecie liczyć na jej recenzję w najbliższym czasie. Po niej zamierzam sięgnąć po kryminał, czyli Aleję samobójców, gdyż bardzo dawno żadnego nie czytałam. 

Ponadto, po przeczytaniu wyżej wymienionych przeze mnie lektur, chciałabym nabyć Opowieść niewiernej Magdaleny Witkiewicz, Tryb warunkowy Hanny Cygler oraz Agenta Manueli Gretkowskiej. Wszystkie wydają się być dobrymi pozycjami na letnie dni - kobiece powieści, nie wymagające użycia szeroko rozwiniętego aparatu rozumowania i analizowania, jak np. u Freuda ;)


Ewa i Maciek biorą ślub. On myśli racjonalnie - we dwoje lepiej rozliczać się z urzędem skarbowym - ona stara się tego nie zauważać. Kocha Maćka, choć nawet w dniu ślubu on ma ważniejsze sprawy niż wspólne spędzenie wieczoru. W mieszkaniu Ewy zachowuje się jak gość. Wkrótce okazuje się, że jest pracoholikiem, a żonę traktuje przedmiotowo. Dzieci w tym małżeństwie długo są tematem tabu, a potem powodem dramatu i kolejnego rozczarowania Ewy... [zobacz więcej]




Przełom lat siedemdziesiątych i osiemdziesiątych. Zosia Knyszewska rozpoczyna studia i dorosłe życie, w którym miłosne wybory wydają się jej największym problemem. Dziewczyna odkrywa jednak, że otaczająca ją rzeczywistość jest znacznie bardziej skomplikowana, a bliskim osobom nie zawsze można zaufać. W tle życiowych perypetii Zosi rozgrywają się przełomowe wydarzenia polityczne tamtych czasów – powstanie „Solidarności”, wprowadzenie stanu wojennego, internowania... [zobacz więcej]




Szymon Golberg, ocalały z Holokaustu, ciągle atrakcyjny 60 –latek, biznesmen prowadzi podwójne życie. Kochającą go żonę Hannę zostawia coraz częściej w Tel Avivie żeby wyjechać służbowo do Polski. W Warszawie ulokował nie tylko firmę ale i nową miłość. Z młodą kochanką Dorotą ma syna. Szymon kocha obie kobiety i tak samo je oszukuje. Ale pewnego dnia, gdy żona postanawia odwiedzić go w Polsce, sytuacja wymyka się spod kontroli. Jego życie zamienia się w karuzelę komiczno-dramatycznych wydarzeń... [zobacz więcej]


10 komentarzy:

  1. oj ja książkowe zaległości to nadrabiam cały rok, stosik bardzo ciekawy :) też chciałabym zakupić Opowieść niewiernej :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy stosik, chętnie podebrałabym ze 4 książki ;) Miłej lektury, dodaję do obserwowanych
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. "Tryb warunkowy" jest też na mojej liście do przeczytania. A stosik niczego sobie, miłego czytania :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny stosik :)Też chętnie bym coś podebrała.
    Miłej lektury :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Interesujący stosik.
    Sporo polskich pozycji i to mi się podoba.
    A poza tym podoba mi się blog, widać tu rękę i pomysłowość informatyka.
    Szkoda, że nie mam takiego w domu.

    OdpowiedzUsuń
  6. Poluję na "Trzy połówki jabłka". Ciekawa jestem Twojej opinii:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Karolka, jutro opublikuję recenzję "Trzech połówek jabłka", więc będziesz mogła poznać moją opinię. Zdradzę, że książka bardzo mnie zaintrygowała już od pierwszych stron :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Czekam na recenzję "Alei samobójców", bo to jedyna książka, którą przeczytałam i wydaje mi się że jedyna godna uwagi spośród Twojej listy;) Tak się składa, że nie cierpię romansideł i fantastyki, a kryminały lubię, ale ciut bardziej ambitniejsze niż te sygnowane prez "Party" o ...cieście śmierci;P
    Niemniej fajnie, że czytacie i zachęcacie do czytania;)
    Ja ze swojej strony chciałabym polecić cykl podróżniczych reportaży z wydawnictwa Czarne;)
    I na koniec mała uwaga. Czytelniej by było gdyby zapowiedzi i recenzje były na jednej stronie, bo trochę ciężko się w tych zakładkach połapać (przynajmniej mi;)
    Pozdrawiam, M.

    OdpowiedzUsuń
  9. Drogi Anonimie, nie wydaje mi się, żeby 'Aleja Samobójców' była jedyną ciekawą pozycją z mojej listy, ale każdy ma w końcu swoje zdanie ;)

    Jeśli idzie o serię kryminałów z dwutygodnikiem Party, to masz dużo racji, gdyż M.C. Beaton pisze powieści jedynie z kryminalnym wątkiem, a nie 'rasowe' kryminały.

    Co do połączenia recenzji z zapowiedziami, to sądzę, iż własnie takie rozwiązanie spowodowałoby chaos i brak czytelności na naszym blogu. Recenzje są recenzjami, a zapowiedzi zapowiedziami. Nie są one sobie równoznaczne.

    OdpowiedzUsuń
  10. Niestety wakacje to czas, kiedy mimo rzekomo wolnego czasu, niezwykle intensywnie pracuję, ale oczywiście i dla książek czas znajduję. Niestety niektóre to książki "konieczne", a nie wybrane dobrowolnie, ale i te bywają ciekawe:)

    OdpowiedzUsuń