wtorek, 28 sierpnia 2012

Katherine Webb i jej Dziedzictwo

Przeglądając ostatnio strony internetowe wydawnictw w celu zapoznania się z zapowiedziami wydawniczymi, moją uwagę przykuła książka Katherine Webb pt. Dziedzictwo. Jej premiera przewidziana jest na 19 września bieżącego roku. Jednakże już dzisiaj mogę ją swobodnie dodać do listy pozycji, które chcę nabyć i przeczytać w najblizszym czasie. Sądzę, iż będzie to interesująca lektura na jesienne dni :)

Brytyjska pisarka jak dotąd była mi nieznana. Jednakże po zapoznaniu się z jej biografią oraz recenzjami wybranych dzieł, utwierdziłam się w przekonaniu, iż proza w jej wydaniu to dobra i pochłaniająca lektura.    

Jeśli idzie o fabułę tejże książki, to ze strony Wydawnictwa Insignis możemy dowiedzieć się, że:

Trwa surowa zima. Po śmierci babki Erica Calcott i jej siostra Beth wracają do Storton Manor, imponującej rezydencji w południowej Anglii, gdzie jako dziewczynki spędzały wakacje. Przeglądając rzeczy babki, Erica wraca wspomnieniami do dzieciństwa…

Rozmyśla o Henrym, kuzynie, którego tajemnicze zniknięcie ze Storton Manor odcisnęło piętno na całej rodzinie. Erica postanawia rozwikłać zagadkę; pragnie pozbyć się duchów przeszłości i sprawić, by Beth mogła w końcu zaznać spokoju. Gdy Erica zagłębia się w dzieje swojej rodziny, odkrywa sekret, który wiedzie ją do Ameryki przełomu wieków, pewnej pięknej dziedziczki i przeklętej, jałowej ziemi.

Kiedy przeszłość i teraźniejszość zaczynają się zbiegać, Erica i Beth muszą stawić czoła dwóm straszliwym zdradom i dziedzictwu, jakie po sobie pozostawiły.

Dziedzictwo to niesamowita, zapadająca w pamięć i poruszająca historia, której echa będą odzywać się w tobie jeszcze długo po zamknięciu książki...

Osobiście bardzo spodobał mi się ten krótki opis fabuły. Nie pozostaje mi nic innego jak tylko wyczekiwać dnia polskiej premiery, aby móc z Dziedzictwem w ręku stawiać czoła coraz dłuższym jesiennym wieczorom.

7 komentarzy:

  1. Tak,tak,ja też mam ją na swojej liście.

    OdpowiedzUsuń
  2. Brzmi całkiem zachęcająco. Poczekam na recenzje i potem się pozastanawiam, czy to rzeczywiście dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Do mnie jakoś nie przemówił opis. Jakiś taki nienaturalny i patetyczny

    OdpowiedzUsuń
  4. Opis fabuły bardzo mi się podoba, mimo że sam pomysł jest nieco już zużyty. Jestem jednak ciekawa, jak rozwinie go autorka :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zapisuję na listę "do przeczytania" ! /tommy z samotni/

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawe, ciekawe... Trzeba zapamiętać :)

    OdpowiedzUsuń
  7. książka warta jest poświęconego jej czasu :) ze swojej strony polecam każdemu miłośnikowi rodzinnych historii skrywających wielkie sekrety ;]

    OdpowiedzUsuń