poniedziałek, 6 sierpnia 2012

RECENZJA: M.C. Beaton, Agatha Raisin i wredny weterynarz [Agatha Raisin and the Vicious Vet, 1993]

Po tym jak dwa tygodnie temu pierwszy tom przygód Agathy Raisin pojawił się w sprzedaży, wciąż budzi duże zainteresowanie. Nie mogłem więc nie sięgnąć po kolejną część zatytułowaną Agatha Raisin i wredny weterynarz, aby jak najszybciej ją przeczytać. Pobiegłem zatem dzisiaj z samego rana do pobliskiego kiosku i kupiłem ją. Po przeczytaniu poprzedniej części byłem ciekawy, jakie będą dalsze perypetie głównej bohaterki. Nie mogłem więc odmówić sobie tej przyjemności i od razu do śniadania zacząłem czytać drugi tom, który tak naprawdę jest kontynuacją losów nowej mieszkanki cichej wioski Carsely.

Agatha nie do końca jeszcze przywykła do spokojnego trybu życia na wsi, w dodatku przystojny sąsiad James Lacey pozostaje nieczuły na jej wdzięk. Na szczęście do miasteczka przybywa młody i bardzo atrakcyjny weterynarz. Bohaterka zabiera swojego małego, zupełnie zdrowego kotka na wyczerpujące badania, żeby nawiązać kontakt z nowym obiektem zainteresowań. Kiedy pan doktor pada martwy, Agatha przekonuje Jamesa, że zabawa w detektywa daje dużą satysfakcję. Do czasu, gdy obudzi w kimś mordercze skłonności...

Jeśli ktoś polubił  losy ekscentrycznej Agathy Raisin podczas czytania pierwszego tomu, to tym razem także się nie zawiedzie i przeczyta książkę jednym tchem, tak jak ja. Sięgając po lekturę czytelnik ponownie przeniesie się na typową angielską wioskę, a przy okazji odbędzie kolejną przygodę z lekkim kryminalnym zabarwieniem.

Zobacz również:

11 komentarzy:

  1. Seria zapowiada się całkiem ciekawie. Chyba już jednak za późno, żeby załapać się na pierwszą część. W każdym razie spróbuję jej jeszcze poszukać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Hmmm... Zapowiada się lekko i przyjemnie,m w sam raz na lato :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pierwszą część pewnie gdzieś tam nieco pokątnie można dostać;)
    Ja jednak odpuszczę sobie na razie tę lekturę.

    OdpowiedzUsuń
  4. każdą z części tej serii można zamówić przez stronę www.hitksiazki.pl Polecam, bo cena jest niższa niż ta w kioskach.

    OdpowiedzUsuń
  5. Tak jak napisałam u siebie na blogu - kolejną część już sobie odpuszczę.

    OdpowiedzUsuń
  6. pierwszą część zakupiłam jeszcze 11 lipca w standardowym kiosku "Ruch-u". Za to mam olbrzymi problem z częścią drugą :/ Jeśli dziś znów wrócę do domu z pustka w torebce - chyba skuszę się na prenumeratę:)
    Dla mnie Agata i...,to lżejsza wersja Morderstw w Midsomer.

    OdpowiedzUsuń
  7. Szybko sie czytało, niby to fajne a czegoś brak, 3/5.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja tą wredną Agathę uwielbiam :) I urocze Carsely... /tommy/

    OdpowiedzUsuń
  9. Pytanie do osób, które mają prenumeratę - otrzymaliście tom 2??
    Dostałam info, że z powodu dużego zainteresowania zabrakło 2 tomu, zostanie on dodrukowany i wysłany za miesiąc... Dziś otrzymałam tom 5 i 6 a nadal nie mam 2. Zła jestem, bo czekam z czytaniem reszty tylko na ten 2 tom i wygląda na to, że kolejny miesiąc przyjdzie mi czekać, oby do Gwiazdki się wyrobili :/ tym razem nawet nie pofatygowali się, żeby przesłać informację co jest grane.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja się właśnie zastanawiałem, czy kupić, ale widzę, że zdania są różne...

    OdpowiedzUsuń
  11. Książki są źle napisane i fatalnie przetłumaczone. Reklamowanie tej bohaterki jako nowej panny Marple Agathy Christie to nieporozumienie. Ale jak nie ma nic innego na podorędziu...

    OdpowiedzUsuń