piątek, 7 września 2012

RECENZJA: Marcin Brzostowski, Zemsta kobiet (2012)

Nie ukrywam, że ucieszyłem się kiedy jakiś czas temu skontaktował się z nami Marcin Brzostowski i zapytał czy nie zechcielibyśmy przeczytać oraz zrecenzować jego najnowszą mini powieść zatytułowaną Zemsta kobiet. Ostatnimi czasy bardzo chętnie sięgam po kryminały, dlatego z tym większym zaciekawieniem przeczytałem opowieść nieznanego mi do tej pory autora.

Owa książka, jak już wcześniej wspomniałem, to kryminał, którego główny bohater, inspektor Franco Fog, ma za zadanie rozwiązać zagadkę dotyczącą zniknięcia kilku osób. Aby to uczynić, musi wniknąć w świat podejrzanych lokali, w których roi się od upadłych kobiet, striptizerów czy też handlarzy bronią. Gdy życie uczuciowe pana inspektora zacznie przypominać romans z filmu Casablanca, a faszyści z Warszawy okażą się nie tymi, za których się podają, do akcji wkroczą pałające żądzą odwetu feministki. Czym skończy się dla Franco Foga spotkanie z niedocenianym przeciwnikiem można przekonać się czytając ostatnią powieść Marcina Brzostowskiego zatytułowaną Zemsta kobiet.

Zemsta kobiet napisana przez przeszło czterdziestoletniego pisarza to idealna powieść kryminalna na jeden wieczór. Choć posiada ona wartką akcję i brak w niej wydłużających się fragmentów, które ją spowalniają i często nużą czytelnika, to niestety jest ona zawarta jedynie na sześćdziesięciu jeden stronach, co może sprawiać lekki niedosyt i poczucie, iż cała kryminalna zagadka została zbyt szybko rozwiązana. Czytając niektóre dialogi można odnieść wrażenie, iż zostały napisane za mało potoczną mową, co powoduje, że powieść może wydawać się mniej wiarygodna w odbiorze. Jednakże mimo wszystko autorowi należą się słowa uznania za oryginalny pomysł i zaskakujące zakończenie. Widać, że wszystko zostało napisane z lekkością i nie jest przesadzone na wyrost. Stąd być może nieobszerna, a zarazem wciągająca od pierwszej strony mini powieść. Brzostowskiego nie można nazwać niedoświadczonym pisarzem i nie zdziwiłbym się gdyby niedługo jakaś nowa powieść jego autorstwa pojawiła się na półkach księgarni.

Wszystkich, których interesuje twórczość Marcina Brzostowskiego zapraszam na jego oficjalną stronę.

Już dziś możecie nabyć tę książkę w bardzo atrakcyjnej cenie na:

4 komentarze:

  1. Choćby z ciekawości bym tę książkę przeczytała... 61 stron, jeszcze takiej krótkiej książki nie czytałam... i do tego kryminał :)

    OdpowiedzUsuń
  2. I takie krótkie, lecz treściwe kryminały lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nabyłam już tę książkę, ale jakoś ciągle brak mi czasu na jej przeczytanie. Muszę jednak nadrobić owe zaległości i przekonać się, czy ,,Zemsta kobiet'' trafi w mój czytelniczy gust.

    OdpowiedzUsuń
  4. Od dawna mam ochotę na fajny kryminał. Może będzie nim właśnie "Zemsta kobiet"?

    OdpowiedzUsuń