czwartek, 13 września 2012

Ze współczesnej Warszawy do szesnastowiecznej Florencji

Już 31 października nakładem wydawnictwa Egmont na półkach księgarni pojawi się pierwsza książka Ewy Karwan-Jastrzębskiej z serii Wyjątkowi. Jeśli tylko będę miał okazję po nią sięgnąć, na pewno to uczynię, ponieważ uważam, że jest godna uwagi.

Misja Feniks przenosi czytelnika ze współczesnej Warszawy do szesnastowiecznej Florencji, w sam środek afery, w którą oprócz Julki i Julka uwikłani są Medyceusze, pewien dziwny alchemik i podejrzane Bractwo Czarnego Kruka. Stawka jest niebagatelna. Chodzi o nieśmiertelność. Bezcennej receptury zakodowanej w obrazie poszukują wszyscy: włoska mafia, Interpol, sztab historyków sztuki, florentczycy sprzed pięciuset lat i para współczesnych bohaterów. Trwa wyścig z czasem. Akcja powieści rozgrywa się równolegle w dwóch światach. Jaką rolę w tym wszystkim odgrywa tajemniczy antykwariat z jeszcze bardziej tajemniczą osobą jego właściciela? Kto odkryje zagadkę obrazu Pracownia alchemika? Czy Julka i Julek szczęśliwie zakończą misję? Na te i inne pytania odpowiada pierwszy tom serii Wyjątkowi.1

Ewa Karwan-Jastrzębska to urodzona w Warszawie autorka literatury dla dzieci i młodzieży, scenarzystka, dziennikarka radiowa i telewizyjna. W 2005 autorka razem z mężem Markiem Karwan-Jastrzębskim założyła spółkę autorską zajmującą się pisaniem powieści, scenariuszy i projektów multimedialnych. Jej najbardziej znane publikacje książkowe to Sobowtór oraz cykl powieściowy W.I.T.C.H. Ekspecycja.2

12 komentarzy:

  1. Mam nadzieję, że dane mi będzie ją przeczytać ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. W takim razie jak tylko uda ci się nabyć pierwszy tom tej serii, to przeczytaj i podziel się wrażeniami:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Myślę, że warto będzie do niej zajrzeć. Już ta szesnastowieczna Florencja mnie intryguje :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie słyszałam o pozycji, może nawet się skuszę :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda interesująco, poczekam aż zostanie wydana i wtedy zobaczę, czy przeczytam ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. zapowiada się obiecująco :) poczekam, aż pojawią się pierwsze recenzje i zdecyduję, czy warto poświęcić jej większą uwagę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię czytać książki o takiej tematyce ale ten klimat Szesnastowiecznej Florencji trochę nie w moim stylu. Z reguły nie sięgam po powieści, które dzieją się parę wieków temu. Chociaż tematyka tej książki mnie nieco ciekawi :) Poczekam na Twoją recenzję.

    OdpowiedzUsuń
  8. Raczej nie moja tematyka, ale wiem komu moge ja polecić :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Podróże w czasie i alchemia bardzo mnie zachęcają :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Przekonuje mnie ta szesnastowieczna Florencja :) Chętnie przeczytałabym tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  11. bardzo fajna książka
    zapraszam do mnie
    http://onlytheoriginalstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Mam nadzieję, że trafie gdzieś po okazyjnej cenie bo już mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń