środa, 3 października 2012

Angielskie nowości na mojej półce

Ostatnia wizyta w księgarni zaowocowała kilkoma nowymi tytułami na mojej półce. Tym razem to wyłącznie anglojęzyczne tytuły. Część z nich jest większości bardzo dobrze znana, tak jak Igrzyska Śmierci czy Ja, Ozzy. Autobiografia. Książki te zostały już wydane w Polsce i odniosły duży sukces. Postawiłem także na nowości, które, moim zdaniem, są warte uwagi i mam zamiar w najbliższym wolnym czasie je przeczytać.

Paul BranniganThis Is a Call: The Life and Times of Dave Grohl
Od Nirvany do Foo Fighters, od bractwa do zaciekłej rywalizacji, od wysokich wzlotów po upadki. Paul Brannigan opowiada niezrównane, intymne i niezwykłe chwile z życia Dave'a Grohla.


Peter May, The Blackhouse
W miejscowości Isle of Lewis w Szkocji dochodzi do brutalnego morderstwa. Detektyw inspektor Fin Macleod zostaje wysłany z Edynburga w celu zbadania tej sprawy. Dla urodzonego w Lewis Macleoda to podróż do jego domu i przeszłości. Wkrótce okazuje się, że coś podejrzanego i złowrogiego kryje się w zwartej i głęboko zakorzenionej społeczności wyspy. Wraz z rozwojem śledztwa detektyw odnajduje stare szkielety, a on sam z myśliwego staje się zwierzyną.

Były policjant Charlie Hardie zajmuje się pilnowaniem wyizolowanej posiadłości w Hollywood Hills w Los Angeles. Pewnego dnia pojawia się niechciany gość - aktorka filmów klasy D, która mówi, że jest ścigana przez profesjonalnego zabójcę.
James Patterson, Private Games
Kiedy Sir Denton Marshall, kluczowy członek komitetu organizacyjnego Igrzysk Olimpijskich w Londynie, zostaje znaleziony brutalnie zamordowany. Peter Knight, szef Private London, jest wezwany do zbadania tej sprawy. Private współpracują z komitetem organizacyjnym w sprawie bezpieczeństwa Igrzysk. Wkrótce okazuje się, że śmierć Dentona to nie odosobniony przypadek. Kolejnym celem zabójcy są zawody, a życie wielu jest zagrożone.
Ozzy Osbourne, I am Ozzy
Ludzie pytają mnie, dlaczego jeszcze żyję, a ja nie wiem, co powiedzieć. Gdybyś postawił mnie pod murem wraz z innymi dziećmi z ulicy kiedy dorastałem i zapytałbyś kto zrobi to wszystko przed sześćdziesiątką z pięciorgiem dzieci, czwórką wnucząt oraz domami w Buckinghamshire i Kalifornii, na pewno nie stawiałbym na siebie. Nie ma mowy! Ale jestem tutaj, gotowy opowiedzieć moją historię własnymi słowami, po raz pierwszy.
Tom Rob Smith, Child 44
W Związku Radzieckim Stalina zbrodnia nie istnieje. Ale wciąż miliony ludzi żyje w strachu. Samo podejrzenie o nielojalność wobec państwa albo złe słowo w niewłaściwym momencie mogą wysłać niewinne osoby na egzekucję. Officer Leo Demidov, idealistyczny bohater wojenny, uważa że buduje społeczeństwo doskonałe. Ale po przesłuchaniu niewinnego człowieka, jego lojalność zaczyna się chwiać, a kiedy nakazał zinwigilować swoją żonę, Raise, Leo jest zmuszony wybrać, po której jest stronie.

P.D. James, Death Comes to Pemberley
Jest rok 1803, a Darcy i Elizabeth są małżeństwem od sześciu lat. Uporządkowany świat Pemberley wydaje niepodważalna. Ale wszystko to jest zagrożone, gdy w przededniu balu jesieni, kiedy trwają ostatnie przygotowania, Lydia Wickham - młodsza i nierzetelne siostra Elizabeth - potyka się, krzycząc, że jej mąż został zamordowany. 
Suzanne Collins, The Hunger Games Trilogy Classic Box Set
Pakiet wszystkich trzech tomów serii (Igrzyska śmierci, W pierścieniu ognia, Kosogłos) w atrakcyjnym pudełku. 

20 komentarzy:

  1. Widzę, ze zakupy były udane:) miłej lektury życzę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Peter May rzucił mi się w oczy i w Niemczech. Ciekawa jestem recenzji, jeśli dobre, to może się skuszę. "Ofiary 44" nie zdzierżyłam, ale to o niczym nie świadczy, może Ci się spodoba. P.D. James - wiadoma rzecz, klasyka, muszę znowu poczytać coś tej autorki...

    OdpowiedzUsuń
  3. Zazdroszczę ci, że możesz bez problemu czytać po angielsku tak płynnie. Ja mam z tym duży problem, więc nie tykam się książek w zagranicznym wydaniu, ale tobie życzę przyjemnego czytania.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawe pozycje. :) Uważam, że polskie okładki Igrzysk są ładniejsze, chociaż dość podobne. :3

    OdpowiedzUsuń
  5. znakomite kąski :-) mnie child 44 bardzo sie spodobal, tym bardziej jestem ciekawa Twoich wrażeń

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja też muszę w końcu zainwestować w jakieś angielskie książki, bo przydadzą mi się na studiach :) Miłego czytania!

    OdpowiedzUsuń
  7. Smakowite zdobycze! Najbardziej jestem ciekawa recenzji Igrzysk Śmierci :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Super stos, pozazdrościć że odnajdujesz się w angielskich książkach.

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny stosik! ;) Życzę miłej lektury i pozdrawiam. ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Łał, sporo tego! :) A angielskie wydanie Igrzysk Śmierci jest nawet ładniejsze niż nasze.

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam Ozzy'ego! Kocham jego utwory i to jest mój nr 1 na tej liście :) Czekam z niecierpliwością na recenzję!

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciekawe pozycje. Miłej lektury.

    OdpowiedzUsuń
  13. O, w oryginale. Ostatnio chyba na studiach czytałam oryginalne wersje książek. Chyba powinnam to zmienić :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  14. The Blackhouse ma w sobie coś intrygującego..
    A Igrzysk gratuluję!

    OdpowiedzUsuń
  15. Tylko trylogię Collins miałam okazję przeczytać, ale poważnie - ciekawe książki sobie załatwiłeś. Najbardziej ciekawi mnie powieść Pattersona

    OdpowiedzUsuń
  16. Oj, trylogię Suzanne Collins chciałabym mieć w oryginale. *-*

    OdpowiedzUsuń
  17. Gratuluję zakupów i zapytuję, gdzie kupiłeś najnowszą P.D. James i w jakiej cenie ? /tommy/

    OdpowiedzUsuń
  18. @Tommy P.D. James Death Comes to Pemberley kupiłem w małej angielskiej lokalnej księgarni za £7.99, jeśli dobrze pamiętam :)

    OdpowiedzUsuń
  19. to ja najpierw sprawdzę, czy można ją gdzieś dostać w rodzimych księgarniach internetowych.
    A kryminały Petera Maya wyda w przyszłym roku Albatros. pozdrawiam :) /tommy/

    OdpowiedzUsuń