czwartek, 18 października 2012

RECENZJA: Dr Kelly Dorfman, Dlaczego Twoje dziecko choruje? Jedzenie źródłem dolegliwości [What's Eating Your Child?: The Hidden Connection Between Food and Childhood Ailments, 2011]

Dr Kelly Dorfman, Dlaczego Twoje dziecko choruje? Jedzenie źródłem dolegliwości
Szczerze powiedziawszy, gdy w paczce od Studia Astropsychologii znalazłam tę oto pozycję, doznałam konsternacji. Otóż, jest to poradnik, którego tematyka zupełnie mnie nie dotyczy, lecz - jak wiadomo - z obowiązków należy się wywiązać, więc zabrałam się za jego czytanie. Pomyślałam, iż może rady zawarte w poradniku Dlaczego Twoje dziecko choruje? okażą się mi kiedyś przydatne, a moja dzisiejsza recenzja zainteresuje rodziców.

Zacznę od tego, iż książka dr Kelly Dorfman została napisana bardzo przystępnym językiem, wręcz miejscami potocznym, co pozwala łatwo przyswoić treści w niej zawarte. Ponadto poradnik bogaty jest w liczne opowiadania ilustrujące problemy z dzieckiem oraz przejrzyste i adekwatne rady. Znajdziemy w nim 18 rozdziałów pomagających pojąć oraz rozwiązać problemy jakie płyną z nieodpowiedniego odżywiania naszych pociech.

Osobiście zaciekawił mnie wątek dotyczący grymaszenia i związanego z nim programu E.A.T. Podstawą tegoż programu jest założenie, iż dzieci potrzebują czasu, żeby przywyknąć do nowych potraw, których nie znają. Należy zatem przedsięwziąć odpowiednie środki, aby je do tychże dań przekonać. Ku temu służy właśnie wyżej wspomniany program o nieco zagadkowym akrominie. E.A.T. to zatem skrót od trzech angielskich słów: Elimination, Addition, Try.

Ogólną treść tejże książki najlepiej oddaje opis zamieszczony z tyłu, z którego możemy dowiedzieć się, że opierając się na nowatorskich odkryciach naukowych, dr Dorfman ujawnia powiązania pomiędzy żywieniem a chronicznymi dolegliwościami wieku dziecięcego. Proponuje rodzicom proste i skuteczne rozwiązania, których potrzebują by pomóc swoim pociechom zdrowo się rozwijać...

Reasumując, poradnik ten - moim zdaniem - powinien zagościć w każdej domowej biblioteczce młodych rodziców. Jest to lektura na dwa wieczory, ale ogrom informacji, jakie z niej wyniesiemy na pewno przyda nam się w odniesieniu do problemów z naszymi pociechami. Zapewne wrócę do tejże pozycji, gdy zostanę szczęśliwą mamą ;)


Za możliwość przeczytania oraz zrecenzowania dziękuję 
Wydawnictwu Studio Astropsychologii

4 komentarze:

  1. Obecnie nie potrzebuję tego typu książek :) Moja córka jest już w takim wieku, że w razie czego potrafi sama określić, co ją boli :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawa publikacja. Ja w każdym razie rozejrzę się, bo mnie zainteresowała.

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie książki powinien mieć każdy rodzic.

    OdpowiedzUsuń
  4. Przydałaby mi się taka książka.

    OdpowiedzUsuń