piątek, 26 października 2012

RECENZJA: Eva Völler, Magiczna gondola [Die magische Gondel, 2011]

Eva Völler, Magiczna gondola [Die magische Gondel, 2011]
Przyznam się otwarcie, że literatura fantastyczna nie jest w moim guście. Zazwyczaj omijam ją szerokim łukiem i czasami jakaś pozycja rodem fantasy potrafi przykuć mój wzrok intrygującą okładką. Nie ulegam jednak temu jakże płytkiemu czarowi i ostatecznie niewzruszona nawet nie wyciągam po nią ręki. 

Z Magiczną gondolą stało się jednak inaczej. I to nie ze względu na niebanalną okładkę, ale zainteresowanie fabułą. Uległam. Nie żałuję. 

Już od pierwszej strony Magicznej gondoli byłam nią na tyle zaabsorbowana, że ciężko było przerwać mi jej lekturę. Strona po stronie zagłębiałam się coraz mocniej w przeszłości, do której czytelnik przenosi się za sprawą głównej bohaterki - Anny - i tajemniczego podróżnika - Sebastiano. Początkowa akcja, osadzona w teraźniejszości, nie jest wielce pochłaniająca. Raczej typowa dla wprowadzenia w sedno fabuły. Później zaś mamy do czynienia z bardzo ciekawym zwrotem akcji, a mianowicie z przeniesieniem się Anny w czasie, a dokładnie do XV wieku. Główna bohaterka chce jak najszybciej wrócić do teraźniejszości, jednakże nie jest to takie proste. Wszystko, co się wydarzyło miało głębszy sens, a powrót może okazać się niebezpieczny. Z pomocą przyjdzie oczywiście tajemniczy Sebastiano oraz inni bohaterowie, ale czy Annie uda się wrócić do teraźniejszości?

Magiczna gondola urzekła mnie niepowtarzalnym klimatem, wspaniałą kreacją bohaterów oraz wartką akcją. Udało mi się wyzbyć uprzedzeń z racji, iż jest to literatura fantastyczna i mogłam tym samym przeżyć niesamowitą przygodę poza czasem. Godny pochwały jest również styl autorki i oczywiście kreacjonizm. Lekka, nierealna opowieść, w sam raz na długie jesienne wieczory. Ja bynajmniej spędziłam w jej towarzystwie miło czas i polecam ją Wam serdecznie!

Za książkę serdecznie dziękuję wydawnictwu Egmont 

25 komentarzy:

  1. Chętnie skorzystam z Twojego polecenia i ją kiedyś przeczytam:D

    OdpowiedzUsuń
  2. Książkę czytałam i również mi się podobała. :) Czekam z niecierpliwością na kolejne części. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam ogromną ochotę na książkę i mam nadzieję, że uda mi się ją szybko dorwać :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Również nie jestem fanką fantastyki, ale akurat ta fabuła bardzo do mnie przemawia. Plus cudowna okładka. Mam nadzieję, że niedługo wpadnie w moje ręce ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Patrząc na tytuł i okładkę nie przypuszczałam, że to będzie fantastyka. Widzę jednak, że to nie ten typ, w którym przenosimy się w przyszłość, a wręcz odwrotnie. Brzmi całkiem zachęcająco :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czekam na tę książkę z niecierpliwością . Obiecano mi że dostanę na prezent w bliżej nieokreślonym czasie. Zanim jeszcze książka się ukazała miałam na nią wielką ochotę. Już nie mogę się doczekać. Uwielbiam tego typu książki.

    OdpowiedzUsuń
  7. Też z reguły nie czytam fantastyki, lecz o ,,Magicznej gondoli'' słyszałam wiele dobrego, dlatego bardzo chce ją przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  8. Zazdroszczę, że masz lekturę tej książki za sobą. Osobiście póki co mogę jedynie ostrzyć sobie na nią pazurki. Może kiedyś i mi dane będzie przeczytać tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  9. Książka również mi się bardzo spodobała.

    OdpowiedzUsuń
  10. Brzmi jak nie moje klimaty, ale skoro tak zachwalasz, to może się nią zainteresuję :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie czytałam, ale i tak miałam krótki epizod z tą książką - taki dwudziestostronicowy mniej więcej. Czytało się to nieźle i nawet kupiłam sobie w oryginale. Na pewno sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  12. Mnie również okładka bardzo intryguje :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Od dłuższego czasu na nią poluję, mam nadzieję, że w najbliższej przyszłości dane mi będzie ją przeczytać :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  14. Wiele dobrego już o tej książce przeczytałam, więc teraz pora na konfrontację ocen z rzeczywistością. ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Jakoś nie jestem do końca przekonana do tej książki, jednak trochę ona mnie kusi :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  16. O tak, książka bardzo mi się podobała. Lubię motyw podróży w czasie i Wenecję, a tutaj mam wszystko zawarte w jednej książce :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie czytalam i narazie nie planuje, mam inne pozycje w planach:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie mam uprzedzeń, zapewne sięgnę - z ciekawości:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Aj, a ja nadal nie czytałam, choć mam na nią wielką ochotę ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Jeju, zazdroszczę przeczytania, chciałabym ją mieć <3

    OdpowiedzUsuń
  21. Zazdroszczę! Mam w planach tę książkę i już nie mogę się doczekać, kiedy ją przeczytam:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Zakochałam się w tej pozycji. ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Czytałam i bardzo polecam , to jedna z książek które lubie :-)

    OdpowiedzUsuń