sobota, 6 października 2012

RECENZJA: Karol Leopold Cetlin, Świadomy sen, czyli jak podświadomość kształtuje Twoje życie (2012)

Ktoś kiedyś policzył, że śpimy jedną trzecią część naszego życia. Trzeba przyznać, że to znaczny fragment naszego istnienia. Dlatego nie dziwi fakt, iż ludzi interesuje niezwykłe zjawisko snu. Szerzej tym tematem zajął się Karol Leopold Cetlin w poradniku Świadomy sen, czyli jak podświadomość kształtuje Twoje życie wydanym przez Studio Astropsychologii.

Książka nie jest gruba, ale za to w bardzo przystępny i przejrzysty sposób odkrywa zalety snu kontrolowanego. Może okazać się nieograniczonym narzędziem własnego rozwoju i sposobem na rozwiązanie wszelakich problemów oraz pokonania strachu. Dzięki temu przewodnikowi można dowiedzieć się jak świadome sny mogą zmienić życie. Ponadto pomoże on wykorzystać Prawo Przyciągania w snach, założyć i prowadzić specjalny pomocny dziennik, podróżować nocą bez konieczności wychodzenia z łóżka, a przede wszystkim zapamiętywać, kontrolować i programować swoje sny.

Autor książki porównuje świadomy sen do nauki jazdy na rowerze - jeżeli raz opanujesz tę umiejętność, już zawsze będziesz to robić. Osobiście nie sprawdzałem skuteczności rad pana Cetlin, natomiast myślę, że ktoś kto ma problemy z zasypianiem lub dręczą go koszmary senne i śpi bardzo niespokojnie, powinien sięgnąć właśnie po ten przewodnik, bo zdrowy sen to spokojny sen. A największą wskazówką do osiągnięcia świadomego snu to umiejętność wpływania na to, co się w nim dzieje i wybierania tylko tych o upragnionej tematyce. Tę tajemnicę zgłębia właśnie ta lektura.

Za możliwość przeczytania oraz zrecenzowania dziękuję 
Wydawnictwu Studio Astropsychologii

9 komentarzy:

  1. Czytałam też tą książkę, nawet ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tematyka snu jest ciekawa, ale bardziej interesują mnie mechanizmy, jakie kontrolują sen, niż sam sen kontrolowany. Także raczej nie przeczytam. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świadomy sen to świetna sprawa. Kiedyś trochę trenowałem i teraz mogę powiedzieć, że pamiętam swoje sny bardzo dobrze, poza tym są dużo fajniejsze ;D

    OdpowiedzUsuń
  4. Od czasu mojego pierwszego świadomego snu (i niestety jedynego) przypatruję się pozycjom traktującym o takowych snach... z pewnością przeczytam!-

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam takie tematy i kiedyś sama się interesowałam tym zjawiskiem :) Jestem ciekawa tego co zawiera książka, więc jak tylko będę miała okazję sięgnę po nią :)

    OdpowiedzUsuń
  6. tematyka snów interesuje nie jedną osobę
    mnie zresztą również
    jeśli książka trafi w moje ręce, to z samej ciekawości przejrzę

    OdpowiedzUsuń
  7. książka już czeka na półce i niedługo pewnie zabiorę się za czytanie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Sny są fascynujące, ale książka zdecydowanie nie dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawy temat, niemniej jednak wątpię że po książkę sięgnę. :]

    OdpowiedzUsuń