poniedziałek, 1 października 2012

RECENZJA: M.C. Beaton, Agatha Raisin i koszmarni turyści [Agatha Raisin and the Terrible Tourist, 1997]

Wakacje bez romansu można jeszcze jakoś przeboleć, ale wakacje bez śledztwa?! To absolutnie nie wchodzi w grę! Dlatego gdy Agatha wyrusza na północ Cypru, relaksuje się głównie dzięki kłótniom z byłym narzeczonym i silnym emocjom, których dostarcza jej grupa upiornych turystów. Na dziką ekscytację przychodzi czas dopiero dzięki bezwzględnym jak palące greckie słońce zabójstwom, których jest świadkiem.

A czy można zapomnieć o poniedziałku z Agathą Raisin? Zdecydowanie nie! Jak widać, głównej bohaterce przygód napisanych przez M.C. Beaton, wakacje upłynęły pod kątem serii zabójstw, których rozwiązanie powierzyła samej sobie. Autorka po raz kolejny prezentuje ciekawe perypetie pani detektywa-amatorki w lekki, a jednocześnie porywający sposób. Wszystko okraszone zostało charakterystycznym dla M.C. Beaton poczuciem humoru. Agatha Raisin i koszmarni turyści, jak i poprzednie tomu, to lektura obowiązkowa dla wszystkich wielbicieli lekkich kryminałów.

Na koniec jeszcze informacja dotycząca kupna Serii kryminałów. Otóż, tom 7 zatytułowany Agatha Raisin i krwawe źródło będzie można kupić już tylko w sprzedaży samodzielnej. Podobna sytuacja dotyczy czterech następnych tomów.

Agatha swoje wakacje spędziła aktywnie na prowadzeniu śledztwa. A jak Wy spędziliście tegoroczne wakacje? Spotkała Was jakaś niesamowita i niezapomniana przygoda?

Zobacz również:

    

17 komentarzy:

  1. Widzę, że kolejna już część przygód Agathy Raisin nie zawodzi.

    Moje tegoroczne wakacje obyły się bez takich szaleństw jak u bohaterki kryminału, ale nie narzekam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie słyszałam jeszcze o tej serii, lecz chętnie po nią sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Okładka przywodzi mi na myśl jakąś serię dla młodzieży, więc pewnie nawet bym jej nie wzięła do ręki, widząc gdzieś. Ogólnie czytam raczej mało kryminałów, więc nie będę sobie dokładała tej pozycji do listy ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. a mi się okładki podobają i aż smutno że dowiedziałam się o tej serii przy 4 książce. Ale poczytam jeszcze recenzje i może skuszę się na całą serię, może będzie gdzież w sprzedaży :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kolejna ciekawa historia :)
    Moje wakacje również były spokojne. Jeśli działo się coś niezwykłego, to tylko w książkach, które wtedy czytałem ;P

    OdpowiedzUsuń
  6. Z twojej recenzji wynika, iż kolejny tom tej serii cały czas budzi zainteresowanie, więc jeśli uda mi się okazyjnie go spotkać, to przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Myślę, ze kiedyś muszę się skusić na którąś książkę tej autorki, bo czytam o niej same pochlebne recenzje :)

    OdpowiedzUsuń
  8. nie bardzo rzoumiem zdanie, że "tom 7 będzie można kupić tylko w samodzielnej sprzedaży"? agathę kupuję od początku, normalnie w empiku...

    OdpowiedzUsuń
  9. Do tej pory można kupować kolejny tom wraz z dwutygodnikiem Party, o czym pisaliśmy tutaj, natomiast następny tom będzie można kupić już tylko osobno w takiej samej cenie jak z gazetą.

    OdpowiedzUsuń
  10. może dam się przekonać do Agathy? coś tak stronię od tej serii, ale może sięgnę po jakąś część - wszyscy zachwalają te książki :)

    a co do wakacji? hmm... nie, nic szczególnego się nie wydarzyło w moim życiu, a przynajmniej nic takiego, co mogłabym opowiadać jako coś wartego uwagi :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Z każdą Twoją recenzją książek z tej serii pobudza moją ciekawość. Zawsze chcę ją kupić i później w natłoku codziennych obowiązków wypada mi to z głowy :)

    OdpowiedzUsuń
  12. super czytam w 2 dni . nie czytałem panny Marple ,ale mam do piero 12 lat . przeczytałem już wszystkie części

    OdpowiedzUsuń
  13. Muszę zdobyć jeden kryminałek z tej serii ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Już się nie mogę doczekać kolejnych przygód Agathy (czyli jak dla mnie tych od tomu 4) ;)
    Ja podczas moich wakacji prowadziłam jedynie śledztwa Agathy, swoich własnych niestety nie ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. A ja zamówiłam "prenumeratę" i czekam i czekam na dostawę.Nie dostałam II tomu,IV muszę reklamować bo mam da dużo stron:) a brak jednego rozdziału.Najgorsze jest to,że seria bardzo mi się spodobała,ale teraz się czuję jakby mi ktoś dał cukierka przez szybę...No nic,czekam co będzie dalej.

    OdpowiedzUsuń
  16. przeczytałam wszystkie częsci i ta jest najgorsza, długie zawiłe opisy jakis zabytków, Agata okazała sie dziwką i to bardziej tani romans niz kryminał:/ 3/10

    OdpowiedzUsuń
  17. Po pierwsze ta recenzja to raczej przepisanie tyłu okładki książki, po drugie, zgadzam się, że to najgorsza część o Raisin. W kolo paplanina o Cyprze i Turkach i o tym co jedzą bohaterowie. Zbrodnie cieniutkie i samemu ciężko wytężać szare komórki by rozwikłać zagadkę, ponieważ autorka nie skupia sie na zbrodni tylko na romansach, jedzeniu i stroju głównej bohaterki. Swoją droga odnoszę wrażenie, że recenzentka nie czyta a przepasuje treści z okładki książek.

    OdpowiedzUsuń