poniedziałek, 29 października 2012

RECENZJA: M.C. Beaton, Agatha Raisin i tajemnice salonu fryzjerskiego [Agatha Raisin and the Wizard of Evesham, 1999]

M.C. Beaton, Agatha Raisin i tajemnice salonu fryzjerskiego [Agatha Raisin and the Wizard of Evesham, 1999]
Nadeszła jesień. Gdzie niegdzie spadł już nawet pierwszy śnieg, a wraz z tą jesienno-zimową porą nastały długie zimne wieczory. A jaki jest najlepszy sposób na odpoczynek i miłe spędzenie wieczoru? Oczywiście samotne chwile przy kominku z ukochaną osobą. A jeśli nie ma się kominka albo ukochanej osoby w pobliżu? Warto wtedy sięgnąć po dobrą książkę i dzięki niej umilić sobie ten czas. Ale jaką książkę wybrać, żeby ten samotny wieczór nie był nudny i ciągnący się w nieskończoność? Thriller albo kryminał przy mroku za oknem nie wszystkim mogłby przypaść do gustu. Kolejne średnie romansidło nie poprawia nastroju, kiedy teskni się za bliską osobą. Dlatego najlepiej połączyć te dwa gatunki i sięgnąć po przygody Agathy Raisin, napisane lekkim piórem M.C. Beaton. To już ósmy tom serii zatytułowany Agatha Raisin i tajemnice salonu fryzjerskiego.

Tym razem w wyniku nieudanych eksperymentów fryzjerskich w domowym zaciszu Agatha zostaje zmuszona do skorzystania z usług profesjonalisty. John, uznany i przystojny wirtuoz grzebienia z Evesham, okazuje się strzełem w dziesiątkę. Nie tylko przywraca fryzurze Agathy dawną świetność, ale i rozbudza jej uczucia. Niestety, nadzieje na "coś więcej" pryskają jak bańka mydlana. John ulega śmiertelnemu zatruciu, a Agatha staje przed kolejną kryminalną zagadką. Czy adonisa zabiła jedna z licznie adorowanych klientek? Sprawa kryje tajemnice, od których włos jeży się na głowie.

Moja rekomendacja powinna być już oczywista - jeśli ktoś czytał poprzednie części lub moje recenzje to wie, czego spodziewać się po całej serii kryminalnej M.C. Beaton. Trochę jedynie drażni mnie wątek ciągłych fascynacji Agathy mężczyznami, natomiast powieść jako całokształt jest bardzo interesująca i poza raz kolejny powtórzę, że czyta się ją bardzo szybko. Idealna książka na jesienny wieczór.

Zobacz również:

      

17 komentarzy:

  1. Baby już takie są że się facetami fascynują :P. Co do recenzji to dzięki Wam zacznę przygodę z tą serią, czuję się maksymalnie zachęcona :)

    OdpowiedzUsuń
  2. czyta sie faktycznie szybko, tylko te wtki kryminalne słabe, co do Agathy to mnie ona sama drazni i to bardzo

    OdpowiedzUsuń
  3. Można jeszcze gdzieś kupić od początku książki z tej serii?? bardzo chciałabym je przeczytać..

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę w końcu sięgnąć po jakąś książkę rej autorki.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakos nie jestem przekonana do tej autorki

    OdpowiedzUsuń
  6. Ależ ja mam ochotę na te kryminałki!

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo chętnie bym przeczytała.

    OdpowiedzUsuń
  8. Planuje nabyć całą powyższą serię. Może uda mi się na allegro bądź w antykwariacie. Zobaczymy.

    OdpowiedzUsuń
  9. Te jej fascynacje mężczyznami to pewnie tak bardziej pod kobiety są napisane :). Po Twojej kolejnej pozytywnej recenzji książki z tej serii, wiem już na pewno, że kiedyś po nią sięgnę. Mam jednak na razie tyle innych pozycji na celowniku, że doprawdy nie wiem kiedy wcisnę w mój harmonogram te 8 części :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie znam tej serii, ale zaciekawiłaś mnie! Z chęcią poszukam i przeczytam :P

    OdpowiedzUsuń
  11. Mozna zamówić prenumeratę, wychodzi duzo taniej książka jest za 10 zł (a nie 13.99)i nie płaci się za wysyłkę.

    OdpowiedzUsuń
  12. Wysyłają tomy od 1-11 lub 2-11, można tez zamówić jeden brakujący. Mozna przez maila, tel i przez gg: 39108631.

    OdpowiedzUsuń
  13. Agatha ma chyba zapalenie macicy a nie fascynacje, bzyka się z każdym :/ Co do ksiązki to wydaje mi się że ta była jedna z lepszych, zdecydowanie lepsza od dwóch poprzednich, tylko dialagi jakies dretwe, albo to wina tlumaczenia. Cieżko mi sobie wyobrazic jak morderca trzaska glowa ofiary w umywalke a ofiara na to : to gdzie PANi mieszkała?

    OdpowiedzUsuń
  14. a gdzie recenzja martwej znachorki?? dziś wyszła także przeklęta wieś, skąd to opóźnienie?

    OdpowiedzUsuń
  15. Obiecujemy jak najszybciej nadrobić zaległości :) Przepraszamy naszych wiernych czytelników. Zaglądajcie do nas i wypatrujcie recenzji kolejnych tomów przygód Agathy Raisin :)

    OdpowiedzUsuń
  16. No właśnie miałem pisać w tej sprawie :) Z niecierpliwością czekamy na recenzje dwóch kolejnych tomów :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Polecam nasz Fanpage na Facebooku, tam znajdziecie wszystkie informacje na bieżąco :)

    OdpowiedzUsuń