niedziela, 7 października 2012

Złamać niewzruszone reguły swojego bezwzględnego świata

Veronica Roth, Zbuntowana
Po spektakularnym sukcesie pierwszego tomu trylogii, napisanego przez dwudziestoczteroletnią utalentowaną Veronicę Roth, zatytułowanego Niezgodna, przyszedł czas na poznanie dalszych losów nastoletniej Beatrice.

Dzień, kiedy szesnastoletnia Tris dokonała wyboru, powinien zostać uczczony świętowaniem przez frakcję, do której przystąpiła – jednej z pięciu, jakie istnieją w zniszczonym katastrofą Chicago. Zamiast tego zakończył się tragedią. Przejście z Altruizmu do Nieustraszoności zburzyło jej świat, pozbawiło rodziny, zmusiło do ucieczki, ale i połączyło z Tobiasem – Nieustraszonym o stalowych oczach. Od tamtej chwili walka frakcji przerodziła się w otwartą wojnę. A podczas wojny trzeba stanąć po jednej ze stron. Wybory są jeszcze bardziej dramatyczne – i jeszcze bardziej nieodwołalne. Zwłaszcza dla Tris, Niezgodnej, która wciąż zmaga się z natrętnymi pytaniami o konsekwencje swojej decyzji, z żalem i wyrzutami sumienia, swoją tożsamością i lojalnością, polityką i miłością. Lecz wstrząsające nowe odkrycia i zmieniające się sojusze sprawią, że musi ujawnić prawdę o sobie. Nawet jeśli miałaby stracić wszystko. A żeby ocalić tych, których kocha, musi złamać niewzruszone reguły swojego bezwzględnego świata...

Dla tych, którzy nie czytali poprzedniej części lub w ogóle nie zetknęli się wcześniej z Niezgodną, poniższy opis powinien trochę przybliżyć obraz świata zamieszkanego przez bohaterów tejże książki:

Jeden wybór może cię zmienić.

Jeden wybór może cię zniszczyć…

Altruizm (bezinteresowność), Nieustraszoność (odwaga), Erudycja (inteligencja), Prawość (uczciwość), Serdeczność (życzliwość) – to pięć frakcji, na które podzielone jest społeczeństwo zbudowane na ruinach Chicago. Każdy szesnastolatek przechodzi test predyspozycji, a potem w krwawej ceremonii musi wybrać frakcję. Ten, kto nie pasuje do żadnej, zostaje uznany za bezfrakcyjnego i wykluczony. Ten, kto łączy cechy charakteru kilku frakcji, jest Niezgodny – i musi być wyeliminowany...

Zbuntowana, bo taki właśnie nosi tytuł drugi tom, pojawi się na półkach księgarni 16 października, ale już teraz jest jedną z najbardziej oczekiwanych premier miesiąca. Jeśli zatem czytaliście Niezgodną, powinniście sięgnąć jak najszybciej po jej kontynuację.


Na koniec jeszcze jedna informacja. Otóż, od dzisiaj naszego bloga można znaleźć także pod adresem aleksiazka.pl

14 komentarzy:

  1. Nie czytałam żadnej części jeszcze :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Koniecznie muszę w końcu zapoznać się z pierwszym tomem, mam ochotę na tę serię. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę się rozejrzeć za poprzednią częścią :) Seria jak najbardziej do mnie przemawia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie znam tej serii, ale bardzo mnie zaciekawiła, więc rozejrzę się za jej pierwszym tomem.

    OdpowiedzUsuń
  5. Pierwszej części nie czytałam, ale brzmi całkiem nieźle, więc może kiedyś...

    OdpowiedzUsuń
  6. Najpierw musiałabym przeczytać pierwszą część, książka wydaje się być ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytałam pierwszą część i nie za bardzo mi się podobała, więc nie będę się za bardzo rozglądać za "Zbuntowaną". Jednak jeśli wpadnie mi w ręce to przeczytam. ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jestem świeżo po "Niezgodnej", więc tym bardziej z chęcią przeczytam

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam Niezgodną, po Zbuntowaną muszę sięgnąć!!!

    OdpowiedzUsuń
  10. Muszę przeczytać pierwszą część :)

    OdpowiedzUsuń
  11. jeszcze nie dane było mi przeczytać pierwszego tomu, dlatego nie mogę powiedzieć, czy przeczytam [albo i nie] tę część :)

    OdpowiedzUsuń
  12. jeszcze nie miałam czasu zapoznać się z pierwszą częścią a tu już druga wychodzi - za szybkie tempo jak dla mnie. poczekam aż wyjdzie ostatni tom :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie czytałam pierwszej części i nawet o tym cyklu nie słyszałam. Nie sądzę też, żeby była to pozycja trafiająca w mój gust. Okładka za to przyciąga wzrok :)

    OdpowiedzUsuń