czwartek, 22 listopada 2012

RECENZJA: David R. Hamilton, Zaraźliwa moc myślenia. Jak wpływasz na innych i jak oni działają na Ciebie [The Contagious Power of Thinking: How Your Thoughts Can Influence the World, 2012]

David R. Hamilton, Zaraźliwa moc myślenia. Jak wpływasz na innych i jak oni działają na Ciebie [The Contagious Power of Thinking: How Your Thoughts Can Influence the World, 2012]
Zastanawialiście się kiedyś jak to się dzieje, że jedna osoba w złym humorze momentalnie psuje nastrój wszystkich wokół siebie? Albo jak to możliwe, że pojedyncze ziewnięcie wywołuje lawinę kolejnych? Dlaczego zwykło się mawiać, że dobry humor bywa zaraźliwy?

Na powyższe pytania postanowił odpowiedzieć dr David Hamilton w książce zatytułowanej Zaraźliwa moc myślenia. Jak wpływasz na innych i jak oni działają na Ciebie wydanej przez Studio Astropsychlogii. Doktor Hamilton to niekwestionowany autorytet medyczny o wieloletnim doświadczeniu w branży farmaceutycznej, a także autor światowych bestsellerów. Obecnie podróżuje po całym świecie i prowadzi warsztaty, pomagając ludziom zrozumieć potężny wpływ psychiki na ciało. Tym razem zdecydował się zbadać fenomen samoistnego rozprzestrzeniania się myśli, nastrojów, uczuć, a nawet umiejętności.

Okazało się, że samo obserwowanie ćwiczących osób może spowodować wzrost Twojej siły bądź też wykształcenie się u Ciebie zupełnie nowych zdolności. Twoje uczucia, podobnie jak i emocje wszystkich osób wokół, roznoszą się niczym kręgi na wodzie, do której wrzucasz kamień.

Opierając się na tych odkryciach Autor ujawnia, w jakim stopniu Twoje szczęście zależy od nastawienia bliskich Ci osób. Wyjaśnia również, jak emocje matki wpływają na dziecko i jaką rolę w tym odgrywają odkryte przez naukowców neurony lustrzane. Doktor Hamilton przedstawia ten niewątpliwy fenomen w bardzo przystępny sposób, który pomaga rozumieć dlaczego tak się właśnie dzieje. Przed przeczytaniem tej książki myślałem, że "zarazić" kogoś ziewaniem to tylko powiedzenie, natomiast dzięki niej dowiedziałem się, że ten i inne przypadki można wyjaśnić w naukowy sposób. Naprawdę warto przeczytać tę książkę, żeby dowiedzieć się wielu interesujących rzeczy o przypadkach, z którymi mamy do czynienia w codziennym życiu.

Za książkę serdecznie dziękuję Wyd. Studio Astropsychologii


6 komentarzy:

  1. jakoś nie kręcą mnie poradniki;)

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja bardzo lubię dobrze napisane poradniki. I najbardziej zadziwiające jest to, że opisują to, co niby wszyscy wiemy od lat a i tak nie potrafimy żyć zgodnie ze wskazówkami w nich zwartymi. Jestem ciekawa od czego to zależy? Od braku wiary w siebie, z lenistwa czy z uprzedzeń?

    OdpowiedzUsuń
  3. Niezły poradnik, szkoda, że wcześniej go nie zauważyłam...

    OdpowiedzUsuń
  4. Coś podobnego czytałam kiedyś w jakiejś gazecie, także nie wie,, czy opłaca mi się sięgać po tę pozycję :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Sama nie wiem. Raczej nie dla mnie. Nie ta tematyka :)

    OdpowiedzUsuń