sobota, 24 listopada 2012

RECENZJA: Hanna Cygler, Odmiana przez przypadki (2010)

Hanna Cygler, Odmiana przez przypadki (2010)
Po lekturze Trybu warunkowego, Deklinacji męskiej/żeńskiej oraz Przyszłego niedokonanego, wiedziałam, że moja przygoda z pisarstwem Hanny Cygler nie zostanie tak prędko zakończona. Sięgnęłam zatem po Odmianę przez przypadki, będącą kontynuacją losów bohaterów z wyżej wymienionych powieści.

Powiem szczerze, iż w pewien sposób przywiązałam się do tychże postaci i po skończeniu Przyszłego niedokonanego byłam bardzo ciekawa, jak potoczą się dalsze ich losy. Niestety, doznałam lekkiego rozczarowania, gdyż - mimo nadal doskonałego stylu i wartkiej akcji - wydarzenia rozgrywające się w Odmianie przez przypadki dotyczą głównie Krzysia - syna Witka Halmana z pierwszego małżeństwa, pasierba Zosi. Jest to oczywiście tylko i wyłącznie moje subiektywne rozczarowanie, gdyż miałam nadzieję na kontynuację jakże ciekawego życia Zosi z wątkami pobocznymi wokół niego. Niemniej jednak fabuła jest w dalszym ciągu interesująca i powieść czyta się jednym tchem.

W powieści tej mamy do czynienia z akcją rozgrywającą się głównie w Londynie i w Gdańsku, chociaż oczywiście pojawia się także Warszawa czy też Sydney. Londyn to wątek Krzysia, Gdańsk - Zosi. I z tym oto rozróżnieniem wkraczamy - wraz z głównymi bohaterami - w nowe millenium. Krzyś postanawia zostać u babci Wandy i Johna, gdyż jak się niespodziewanie okazuje zostanie ojcem. Dzięki przychylności Johna zaczyna sprawować pieczę nad jego hotelem i poszerza również jego działalność. Interesy kwitną, lecz z jego życiem prywatnym jest nieco gorzej. Jednakże po wielu trudach Krzyś zazna szczęścia i pozna smak prawdziwej miłości.

U Zosi zaś sprawy mają się podobnie, gdyż nowe millenium przynosi jej złe wiadomości o stanie - głównie finansowym - firmy. Poza tym jej mąż pada ofiarą spisku i wykazuje nieprofesjonalizm na wizji, za który - jak się później okaże - został niesłusznie posądzony. Niestety, Witka czeka depresja, choć będzie starał się pomagać żonie w firmie. Na szczęście zawsze może liczyć na bezgraniczną miłość Zosi.

Moim zdaniem Odmiana przez przypadki to kolejna wspaniała powieść pióra Hanny Cygler. Niebanalna, pełna zwrotów akcji, z dobrze skonstruowaną fabułą i wszechobecnym optymizmem. Wieczory spędzone na jej lekturze były dla mnie idealnymi chwilami relaksu i beztroskiego zapomnienia się ;) Polecam ją serdecznie!

Za możliwość przeczytania i zrecenzowania 
dziękuję serdecznie księgarni internetowej Gandalf
 
      

11 komentarzy:

  1. Jeszcze nie miałam przyjemności zapoznania się z tą autorką, a widzę że warto, chętnie rozglądnę się za jej książkami.

    OdpowiedzUsuń
  2. Będę chyba musiała się skusić.^^

    OdpowiedzUsuń
  3. Po książkę Hanny Cygler zawsze chętnie sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeszcze nie miałam okazji zapoznać się z twórczością autorki. Jednak wszystko idzie nadrobić :) Zwłaszcza, że jej powieści zbierają pochlebne recenzje.

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam książki tej Autorki. Tej jeszcze nie czytałam, ale z pewnością to nadrobię.

    OdpowiedzUsuń
  6. Właśnie jestem w trakcie lektury Przyszłego niedokonanego i jak sama pamiętasz strasznie podoba mi się ta trylogia, więc na 100% przeczytam inne pozycje Hanny Cygler :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawi mnie ta seria i jeżeli będę miała ochotę na babską literaturę, z pewnością po nią sięgnę. Szkoda jednak, że wydawnictwo nie wykorzystało tego samego motywu okładek z trzech poprzednich części, bo ta się niejako na ich tle wyróżnia i komuś, kto jej nie zna mogłoby się wydawać, że już do cyklu nie należy.

    OdpowiedzUsuń
  8. bezrobotna.pl - Nie wykorzystało, bo Odmiana przez przypadki została wydana wcześniej przez wydawnictwo niż wznowienie poprzednich części ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kolejną część tego cyklu również będę miała na uwadze. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wciąż czekam na więcej czasu, abym mogła zapoznać się z twórczością Cygler. Oczywiście ta książka również jest na mojej liście. Dobrze, że zaznaczyłaś, iż to w pewien sposób jest dalszy ciąg trylogii.

    OdpowiedzUsuń