poniedziałek, 12 listopada 2012

RECENZJA: Oliver Bowden, Assassin's Creed. Objawienia [Assassin's Creed: Revelations, 2011]

Oliver Bowden, Assassin's Creed. Objawienia [Assassin's Creed: Revelations]
Nie ukrywam, że czekałem na tę książkę od chwili kiedy dowiedziałem się, że Oliver Bowden pracuje nad kolejną częścią serii Assassin's Creed. Po niewątpliwie świetnym trzecim tomie zatytułowanym Tajemna krucjata przyszedł czas na poznanie dalszych losów najsłynniejszego asasyna - Ezia Auditore da Firenze. Nic więc dziwnego, że szybko sięgnąłem po Objawienia, które są bezpośrednią kontynuacją drugiego tomu zatytułowanego Bractwo. Lektura powieści przyszła mi z dużą łatwością i nie ukrywam, że właśnie tego się spodziewałem.

W czwartym tomie starszy, mądrzejszy i jeszcze bardziej niebezpieczny niż dotąd Mistrz Asasynów Ezio Auditore da Firenze wyrusza na poszukiwania zaginionej biblioteki Altaira, w której być może znajduje się klucz do pokonania Templariuszy raz na zawsze. Tam jednak czeka go wstrząsające odkrycie. Biblioteka skrywa nie tylko tajemną wiedzę, ale także najstraszniejszy sekret, jaki kiedykolwiek znał świat; tajemnicę, którą Templariusze pragną wykorzystać, aby zawładnąć losami ludzkości. Drogę do biblioteki otwiera pięć kluczy. By je odnaleźć, Ezio udaje się do niespokojnego Konstantynopola, gdzie rosnąca armia Templariuszy grozi destabilizacją Imperium Osmańskiego. Krocząc śladami swojego poprzednika Altaira, Ezio musi pokonać ich po raz ostatni. Stawka jest bowiem wyższa niż kiedykolwiek, a wyprawa, która rozpoczęła się jako pielgrzymka, zmienia się w wyścig z czasem.

Wielbiciele gry mogą powiedzieć, że czytanie książki jest bezsensowne, ponieważ fabuła nie odbiega zbytnio od tej opowiedzianej w grze. To fakt, natomiast ta sama historia opowiedziana przez Olivera Bowdena zyskuje nową świeżość i nie pozwala znudzić czytelnika. Ukończyłem grę, a mimo to podczas czytania Assassin's Creed: Objawienia nie raz przyłapałem się na tym, że byłem ciekawy jak potoczy się dalsza akcja, choć w rzeczywistości dobrze ją znałem. Myślę, że lekkie pióro Bowdena, bogate opisy i szybka, ale trzymająca w napięciu akcja sprawiają, że książka jest tak fenomenalna. Czytałem już nie raz książki oparte na podstawie jakiegoś filmu lub gry, ale to właśnie Assassin's Creed jest najlepszym przykładem jak pisać takie książki.

Zastanawiałem się komu mógłbym polecić tę książkę. Zdecydowanie wszystkim wielbicielom gry oraz serii Assassin's Creed. Myślę, że książka przypadłaby do gustu także każdemu, kto chętnie sięga po fantastykę. Natomiast niezwykle ciekawie opisana fabuła oraz bogate tło historyczne sprawiają, że powieść bez problemu znajdzie swoich zwolenników pośród czytelniów książek przygodowych i beletrystyki. Dla mnie to po prostu kolejna świetna książka Bowdena, która po raz kolejny pozostawia niedosyt i wzmacnia chęć szybkiego sięgnięcia po następny tom.

Zobacz również:

Za możliwość przeczytania i zrecenzowania tej książki 
dziękuję AiM Media

11 komentarzy:

  1. Oj mam ochotę na wszystkie z tej serii :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedyś je wszystkie zdobędę ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Gry nie znam, ale cały cykl bardzo mnie nęci i mam go w planach w najbliższym czasie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. nigdy nie słyszałam nawet o tej serii, ale widzę, że musze nadrobić. I to koniecznie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziś książka dotarła i do mnie :) Co prawda nie dane mi było czytać poprzednich części, jednak znam grę. A poza tym Pani, z którą kontaktuję się w sprawie książek recenzyjnych, na moje pytanie, czy muszę znać poprzednie tomy zapewniła mnie, że nie jest to konieczne. Jestem ciekawa, czy powieść przypadnie mi do gustu :) Trochę jeszcze poczeka na półce w kolejce, ale nie znów aż tak długo :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mój brat namawia mnie do lektury tych książek :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Tja, teraz poluję na grę, to jak tu nie przeczytać książki?

    OdpowiedzUsuń
  8. A ja dzisiaj ją wygrałam

    OdpowiedzUsuń
  9. Wie ktoś kiedy pojawi się ta powieść w polskim tłumaczeniu? :)
    http://www.ebay.pl/itm/Assassins-Creed-Forsaken-Bowden-Oliver-Book-/360544323471?pt=Fiction&hash=item53f21dc78f

    OdpowiedzUsuń
  10. Re: Podobno Wydawnictwo Insignis już pracuje nad tłumaczeniem Assassin's Creed: Forsaken, ale na razie żadna konkretna data nie jest podana. Można jedynie zakładać, że pojawi się w Polsce na przełomie wiosny i lata 2013. Jeśli dotrą do nas nowe informacje na pewno poinformujemy Was o tym :)

    OdpowiedzUsuń