piątek, 7 grudnia 2012

Grudniowe wieczory z Zosią Knyszewską



Ostatnio dostałam kilka maili od Was z pytaniami, jakie książki dla kobiet polecam na długie jesienne wieczory. Bardzo cieszy mnie takowy fakt, choć naprawdę trudno doradzić komuś lekturę, która okaże się faktycznie satysfakcjonująca. Gusta i guściki - chciałoby się rzec ;) Niemniej jednak mam nadzieję, że moje subiektywne opinie Wam pomogły. Pomyślałam także, że warto byłoby poświęcić odrębny wpis temuż zagadnieniu, gdyż - jak by nie patrzeć - grudniowe wieczory są doskonałą okazją do spędzenia czasu z przyjemną lekturą w ręku :)


Osobiście, jak zapewne większość z Was dobrze wie, jestem zauroczona twórczością Hanny Cygler, a dokładnie powieściami, w których główną bohaterką jest Zosia Knyszewska. Takowe utwory to Tryb warunkowy, Deklinacja męska/żeńska, Przyszły niedokonany, Odmiana przez przypadki. Wszystkie cztery powieści prowadzą Czytelnika przez życie głównej bohaterki, ukazując przy tym również sytuację polityczną Polski, rozmaite życiowe zawiłości innych bohaterów oraz wiele ciekawych zwrotów akcji. Punktem wspólnym pisarstwa Hanny Cygler jest optymizm, który także w nich odnajdziemy. Lektury te i wzruszają, i rozśmieszają, a także prowokują do przemyśleń. Nie są to zatem jedynie miłe i przyjemne powieści, które szybko zapominamy. Są to wartościowe pozycje, umilające konstruktywnie nasz wolny czas.

Jeśli zatem szukacie lektur na jesienne wieczory, to gorąco polecam Wam twórczość Hanny Cygler, a w szczególności tytułu wymienione powyżej. Zainteresowanych fabułą poszczególnych powieści, odsyłam do moich recenzji :)


12 komentarzy:

  1. Uwielbiam Hannę Cygler, tak jak Ty... Odmiany przez przypadki jeszcze nie miałam okazji czytać, ale muszę to nadrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ta seria wciąż przede mną. Nie mogę się doczekać, kiedy zobaczę te książeczki u siebie na półce ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie znam jeszcze autorki, ale chętnie zwrócę uwagę:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przede wszystkim - przepiękne mają okładki (zwłaszcza te wiosennie nastrajające utrzymane w zieleni). A i zawartość coraz bardziej zaczyna mnie przekonywać. Trochę optymistycznych akcentów bardzo by mi się przydało. ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. A mnie urzeka ten śliczny lampion z IKEI, chociaż nie wykluczam, że kiedyś sięgnę i po książki :D

    OdpowiedzUsuń
  6. czytałam tylko pierwsza część przygód Zosi K. ale jestem bardzo ciekawa, jak potoczyły się dalej jej losy

    OdpowiedzUsuń
  7. Wielbię trylogię o K. <3 :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Okładki utrzymane w zielonej tonacji są świetne, a i treść wydaje mi się interesująca. Rozejrzę się za nią i podrzucę mamie na święta;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo lubię książki Hanny Cygler, dobra babska literatura :)

    OdpowiedzUsuń
  10. nie miałam okazji jeszcze zapoznać się z twórczością tej pani, ale wszystko jest do nadrobienia :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo mnie ta seria ciekawi. Być może nie będę już miała na nią czasu tą grudniową porą, ale na pewno kiedyś się z nią zapoznam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mam już pierwszą część serii i wprost nie mogę się doczekać kiedy skończę pozostałe lektury i w końcu zabiorę się za "Tryb warunkowy" :)

    OdpowiedzUsuń