wtorek, 11 grudnia 2012

RECENZJA: M.C. Beaton, Agatha Raisin i miłość z piekła rodem [Agatha Raisin and the Love from Hell, 2001]

M.C. Beaton, Agatha Raisin i miłość z piekła rodem [Agatha Raisin and the Love from Hell, 2001]
Agatha Raisin w końcu wyszła za mąż za mężczyznę swoich marzeń. W końcu, bo po tych wszystkich jej miłosnych wzlotach i upadkach przyszedł najwyższy czas na ustabilizowanie się emocjonalnie. Od dziesięciu tomów na to czekaliśmy i w końcu doczekaliśmy się. Agatha Raisin i James Lacey są małżeństwem. To jednak koniec dobrych wieści. Otóż wraz z wyjściem za swojego ukochanego jej życie zamieniło się w koszmar. Co prawda od ślubu upłynęło niewiele czasu, ale oni za nic nie potrafią dojść do porozumienia. Skłonność Jamesa do oglądania się za innymi i fatalne prowadzenie domu przez Agathę to tylko część ich problemów. Po kolejnej małżeńskiej awanturze James znika bez śladu, a jego kochanka zostaje znaleziona martwa. Podejrzenie pada na Laceya, ale Agatha nie wierzy w winę męża. Musi wyciągnąć na światło dzienne najbrudniejsze sekrety z przeszłości denatki, by oczyścić imię Jamesa i swoje własne.

Po raz kolejny wszyscy czytelnicy zadają sobie pytanie Czy jej się uda? Tego zdradzić nie mogę, ale z przyjemnością zachęcam do przeczytania 11. tomu zatytułowanego nieco dramatycznie - Agatha Raisin i miłość z piekła rodem. Perypetie małżeńskie są momentami zabawne, ale również daje się odczuć napięcia między małżonkami. Cała historia napisana świetnym lekkim piórem M.C. Beaton sprawia, że trudno oderwać się od czytania i z reguły lektura nie zajmuje więcej niż jeden dzień. To zdecydowanie duża zaleta tej serii. Również wątek kryminalny jest ciekawy. Z reguły nie występują drastyczne sceny, ale intryguje czytelnika rozwój wydarzeń. W tej części James jest na celowniku, a to sprawia, że robi się naprawdę ciekawie.

Agatha Raisin i miłość z piekła rodem to kolejna niezła powieść z lekkim wątkiem kryminalnym. Idealnie nadaje się jako lektura na jesienno-zimowe wieczory. Właściwie to jeden wieczór, ale zawsze można sięgnąć po inne części przygód Agathy Raisin. Trudno nie zgodzić się, że to seria światowych, bestsellerowych powieści kryminalnych M.C. Beaton.

Na koniec jeszcze dobra informacja dla wszystkich wielbicieli serii. Polski wydawca zapowiedział kontynujację kolekcji. Na razie nie znamy wielu szczegółów, ale jeśli tylko czegoś więcej się dowiemy to od razu poinformujemy was o tym na naszym Fanpage'u na Facebooku oraz na blogu.

Zobacz również:


         

14 komentarzy:

  1. Widzę że ta seria naprawdę przypadła Ci do gustu :-) Coraz bardziej zostaję w tyle ale nie tracę nadziei że kiedyś i ja ją poznam...

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie, nie wierzę! Agatha złapała Laceya!? Świat się kończy ;-)) Koniecznie muszę przeczytać

    OdpowiedzUsuń
  3. Może i mnie się kiedyś nawiązać romans z tą serią.)

    OdpowiedzUsuń
  4. Serię mam w planach jak już skompletuję całość :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak tak czytam Waszego bloga i utwierdzam się coraz bardziej w przekonaniu, że muszę sięgnąć po tę serię;)

    OdpowiedzUsuń
  6. A to niespodzianka z tym przedłużeniem serii! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kolejne 11 tytułów od 21 grudnia, co dwa tygodnie. Super !! /tommy/

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie czytam już recenzji, bo szkoda mi spoilować sobie historię. Przekonałaś mnie żebym przeczytała, także po świętach pewnie upoluję sobie pierwszy tom. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jestem zainteresowana kupnem tego tomu...byłam na urlopie i przegapiałam...jest tu ktoś, kto chciałby sprzedać?? :) Będę wdzięczna za info: anola3@wp.pl

    Pozdrawiam, Olka

    OdpowiedzUsuń
  10. bardzo mi sie podoba ta seria kryminałów i ku mojej uciesze została ona przedłużona:) dzis zakupilam pierwszy tom tej przedłużonej serii czyli 12 "Agatha Raisin i zemsta topielicy".Jest tez dostępna prenumerata od nr 12 do 23 za 120 zł bądź całosc od 1 do 23 za 230 zł.chyba zdecyduje sie na prenumerate bo ciezko jest dostać te serie. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. I <3 books about Agatha Raisin!! Bardzo podoba mi się lekka fabuła i format ,,kieszonkowy''. Może niektórych z Was to zdziwi, ale mam 11 lat i wprost uwielbiam czytac te ksiażki ;D Z niecierpliwościa czekam na każdy następny tom, aby przenieść się do Carsely z sympatyczną choć czasem trochę denerwującą Agathą Raisin i pozostałymi bohaterami powieści :) Pozdrawiam.

    KATE

    OdpowiedzUsuń
  12. ciesze sie ze koniec z jamsem, draznil mnie, ciekawe co bedzie w kolejnych tomach mam nadzieje ze nie slub z tym sknera :/ czy bedziecie tez kupowac kolejne serie?

    OdpowiedzUsuń
  13. Już niedługo możecie spodziewać się recenzji kolejnych części :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Jestem również wielce uzależniona od Agathy! :)

    OdpowiedzUsuń