wtorek, 4 grudnia 2012

Serial na podstawie książki J.K. Rowling "Trafny wybór"

BBC ogłosiło wczoraj, że nabyło prawa do ekranizacji pierwszej książki dla dorosłych autorstwa J.K. Rowling zatytułowanej The Casual Vacancy. Powieść miała swoją premierę w Polsce przeszło dwa tygodnie temu. Ukazała się nakładem wydawnictwa Znak pod tytułem Trafny wybór i od razu stała się bestsellerem.

Na razie niestety nie podano wielu szczegółów. Producenci planują stworzyć adaptację powieści w formie serialu telewizyjnego. Rowling będzie współpracowała przy pracach nad scenariuszem. Na razie nie wiadomo, na ile odcinków podzielona zostanie fabuła. Premiera planowana jest na rok 2014.

Ben Stephenson, odpowiedzialny w stacji BBC za zamówienia dramaturgiczne powiedział - Cieszymy się, mogąc przenieść niezwykły gobelin J. K. Rowling o współczesnej Wielkiej Brytanii na ekrany. Jest to tak bogata książka, że poprzez humor, komentarz społeczny i przede wszystkim fantastyczne postacie mówi nam coś wnikliwego i zarazem zabawnego o kraju, w którym żyjemy.

Barry nie żyje. Ta niespodziewana śmierć pogrąża Pagford w chaosie. Na jaw wychodzą tajemnice mieszkańców. Urocze miasteczko z brukowanym rynkiem i wiekowym opactwem już nigdy nie będzie takie jak dotąd. Wybucha wojna bogatych z biednymi, nastolatków z rodzicami, wojna żon z mężami i nauczycieli z uczniami. Kto przejmie władzę po Barrym? Jak daleko się posunie w tym zaciekłym konflikcie?

Zachęcam do przeczytania recenzji Trafnego wyboru.

17 komentarzy:

  1. No masz... Jeszcze nie przeczytałam książki, bo ledwie zdążyła pojawić się na półkach sklepowych, a już chcą z niej zrobić serial. No ale cóż, Rowling to Rowling, dziwne byłoby, gdyby fabuły jej kolejnej powieści nie przeniesiono na ekran.

    OdpowiedzUsuń
  2. Szybcy są:) Książki nie czytałam, może kiedyś. Ale serial mogę obejrzeć, bo BBC robi je rewelacyjnie, w przeciwieństwie do Amerykanów.

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja jeszcze nawet nie zdążyłam przeczytać :) Na szczęście BBC daje gwarancję jakości więc o serial się nie martwię.

    OdpowiedzUsuń
  4. "Trafnego wyboru" nie miałam okazji jeszcze czytać, jednak mam zamiar jak najszybciej to zmienić. Nawiasem mówiąc, dużo bardziej cieszyłabym się z serialowego wydania Harrego Pottera ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Książki nawet nie mam w planach, aczkolwiek nie wykluczam, że przeczytam :) Co do serialu... hmm sama nie wiem :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale wiadomość. Mam nadzieję, że zdążę z przeczytaniem książki :P

    OdpowiedzUsuń
  7. A to ciekawe... Co prawda długo każą nam czekać, ale jeśli książka mi się spodoba, to i serial na pewno obejrzę. Zwłaszcza, że lektura już czeka na półce :)

    OdpowiedzUsuń
  8. No szybko im to poszło, powiedziałabym że ekspresowo:) Książkę chciałabym przeczytać jednak myślę, że nastąpi to dopiero za jakiś czas;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Muszę zakupić sobie książkę ,,Trafny wybór'', by potem podczas oglądania filmu, bądź serialu wiedzieć mniej więcej o czym jest jej historia.

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie intrygowala mnie ta ksiazka z poczatku, ale przeczytalam juz sporo dobrych recenzji wiec chyba sie skusze:) trzeba przed powstaniem serialu przeczytac:D

    OdpowiedzUsuń
  11. Już słyszałam o tej książce, zresztą kto nie słyszał, na pewno będę ja chciała przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciekawe, czy serial również odniesie sukces ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Przede mną póki co książka, więc nie będę sobie zawracała głowy ewentualnym serialem ;] Wpierw muszę przeczytać pierwowzór ;]

    OdpowiedzUsuń
  14. Już teraz wiadomo, że ten serial będzie hitem :). Po książkę na razie nie sięgam, ale pewnie kiedyś ciekawość weźmie górę nad moim oporem :)

    OdpowiedzUsuń
  15. nooo tej książki po prostu nie mogę przegapić, mam nadzieję, że wpadnie mi szybko w ręce :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Książka jest rewelacyjna! Świetnie, że będzie serial. Już nie mogę się doczekać.

    OdpowiedzUsuń