środa, 2 stycznia 2013

RECENZJA: Anneka Manning, Mięsa - najlepsze potrawy i marynaty [The Ultimate Book of Meat & Game, 2012]

Gdy kupowałam tę książkę z myślą o prezencie dla taty, wiedziałam, że również z niej skorzystam. Tak jak mój tato, lubię gotować i poznawać tajniki kuchni. Z tego też względu często sięgam po literaturę kulinarną w celu znalezienia nowych pomysłów czy też inspiracji.

Pozycja Mięsa - najlepsze potrawy i marynaty na początku urzekła mnie interesującą oprawą graficzną. Jednakże za chwilę przekonałam się, iż w środku zawiera rzeczową i ciekawą treść. Znajdziemy w niej zatem nie tylko bogactwo przepisów, ale także doskonałą i nader apetyczną ich ilustrację.

Książka Anneki Manning to zbiór przeszło stu przepisów na wykwintne, ale nietrudne dania mięsne ze wszystkich zakątków świata. Krok po kroku opisane zostały procesy przygotowania potraw oraz marynat. Dzięki tej książce możemy dowiedzieć się jak rozpoznać dobre mięso, jak je dzielić, w jaki sposób oczyścić żeberka, wiązać wołowinę czy pokroić udziec jagnięcy oraz w czym tkwi sekret smacznego bulionu wołowego. Znajdziemy w niej również mnóstwo wskazówek i dobrych rad dla wszystkich przygotowujących mięso.



Osobiście przygotowałam już dwie potrawy z tejże książki i jestem bardzo zadowolona z podanych na nie przepisów. Ponadto ich treść została przejrzyście rozplanowana i zilustrowana, co umożliwiło mi sprawne przygotowanie najpierw składników, a potem całego dania. Dodatkowo apetyczne zdjęcia zachęcają do wypróbowania przepisów, a piękne wydanie sprawia, że książka nadaje się zarówno do domowej biblioteczki, jak i na prezent. Skorzysta z niej na pewno i początkujący, i doświadczony amator kuchennych rewolucji ;)

Tę książkę można nabyć w atrakcyjnej cenie na
 

6 komentarzy:

  1. Jak ktoś lubi gotować to z pewnością będzie to udany prezent. Mnie by z tej książki interesowały chyba jedynie przepisy na przyrządzanie kurczaka, bo za innymi mięsami nie przepadam ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda bardzo apetycznie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kazdy w dzisiejszych czsach ma sporo książek o tematyce kulinarnej.Wole wiec kupować inne.W tej przedstawianej faktycznie są fajne zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
  4. Noworoczne pozdrowienia dla autora

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetna publikacja. Lubię mięsa pod każdą postacią, ale czasem mam problem z doborem odpowiednich marynat, więc chętnie skorzystam z wiedzy tej książki.

    OdpowiedzUsuń