sobota, 19 stycznia 2013

RECENZJA: Paul Young, Rozdroża [Cross Roads, 2012]

Pochlebne recenzje Chaty Paula Younga zaciekawiły mnie, a jednocześnie skłoniły do sięgnięcie po nową powieść tego autora. Pierwszą osobą, która przyszła mi do głowy po zapoznaniu się z opisem fabuły książki był Paulo Coelho. Rozdroża to niewątpliwie lektura zmuszająca do refleksji nad samym sobą i codziennym postępowaniem. To powieść bardzo w stylu Coelho, choć czytałem tylko jego dwie książki i nie wiem czy były jego najlepszymi. To książka z przekazem skierowana głównie do osób wierzących.

Główny bohater, Anthony Spencer, jest egoistycznym, a jednocześnie bogatym człowiekiem interesów dążącym do celu po trupach. Guz mózgu sprawia, że zapada w śpiączkę i trafia do szpitala na OIOM. „Budzi się” w surrealistycznym świecie, w którym przeżywa ponownie swoje wzloty i upadki. Czy będzie miał odwagę, żeby dokonać krytycznego wyboru, który może naprawić wielką niesprawiedliwość, jaką wyrządził przed zapadnięciem w śpiączkę?

Odpowiedź na powyższe pytanie znajdziemy sięgając po Rozdroża. To nieprzeciętna, bardzo dobrze napisana książka, która nie jest zbyt gruba, a ma ogromny i mądry przekaz skierowany do wielu ludzi żyjących w dzisiejszych, nie zawsze normalnych, czasach. Zreszta, co dzisiaj znaczy słowo "normalny"? Codziennie może ono mieć zupełnie inne znaczenie i dla każdego znaczyć coś innego. Czy zawsze dobrze postępujemy? I odwieczne pytanie "Czy pieniądze dają szczęście?". Wiele pojawia się pytań po przeczytaniu tej powieści. Warto czasami przystanąć na chwilę, żeby pomyśleć nad sobą i swoim życiem. Czy warto harować dwanaście godzin dziennie, bo można bardziej sie wzbogacić? Czy warto bogacić się kosztem rodziny i najbliższych? Nawet ja sam pisząc tę recenzję zadaję sobie tego typu pytania, bo ta książka budzi swego rodzaju potrzebę znalezienia odpowiedzi na wiele pytań. Jeśli więc ktoś czuje potrzebę zatrzymania się i wzięcia do ręki wartą przeczytania, niebanalną opowieść to Rozdroża powinny być odpowiednie.

Za możliwość przeczytania i zrecenzowania tejże książki 
dziękuję AiM Media

12 komentarzy:

  1. Czytałam "Chatę", za "Rozdroża" planuję niedługo się zabrać :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam już kilka ciekawych recenzji o tym tytule, czuję się do niej zachęcona :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Niedawno właśnie tę książkę skończyłam i jestem naprawdę pod wrażeniem. Polecam z całego serca również "Chatę", bo jest równie dobra! :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Póki co jakoś nie mam ochoty na taką książkę, zastanawiam się też czy wpierw sięgnąć po "Chatę" czy po to. Ale o tym pomyślę w dalszej przyszłości.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakoś nie ciągnie mnie do tej książki. Też miałam możliwość zrecenzowania tej książki, ale odmówiłam.

    OdpowiedzUsuń
  6. BLOG Z NAGRODAMI!
    3 dziewczyny, które kochają dobrą literaturę, modę, filmy/seriale.
    Anastazja, której hobby jest fotografia. Noemi - Japonka, która kocha modę i matematykę. Oraz Nique (Dominika), która uwielbia literaturę, biologię oraz zoologię. Na blogu znajdziecie modę, muzykę, filmy, seriale, literaturę, ciekawostki naukowe, i wiele wiele innych. Dopiero zaczynamy, ale odwiedzaj nas regularnie, a uzyskasz nagrody! Wystarczy, że jako pierwszy odpowiesz na pytania konkursowe, które będą ukazywały się raz w miesiącu. http://repriseuse.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  7. Jestem ciekawa, czy i mnie ta książka przypadnie do gustu. ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam "Rozdroża" i po lekturze miałam książkowego kaca. Autor zdecydowanie zmusza czytelnika do myślenia

    OdpowiedzUsuń
  9. To porównanie do Coelho jakoś mnie szczególnie nie zachęca, ale słyszałam już sporo pochlebnych opinii na temat książek tego autora, więc być może uda mi się kiedyś zapoznać z jego dziełami i wyrobić sobie na ich temat własną opinię :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dużo czytałam o tej książce dlatego mam już ją w planach:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Książka zapowiada się niezwykle ciekawie. Pozdrawiamy.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciekawie opisujesz tą książkę, a poza tym całkiem podobały mi się książki Coelho, ale boję się, że może ona mnie znudzić... Może kiedyś skuszę się na nią :)

    OdpowiedzUsuń