czwartek, 14 lutego 2013

RECENZJA: Dee Shulman, Gorączka [Fever, 2012]

Dzisiaj Walentynki, a Ty wciąż jeszcze nie masz prezentu dla swojej drugiej połówki? Może właśnie Gorączka to dobry pomysł na mały i miły upominek? Autorka, Dee Shulman, ukończyła anglistykę na uniwersytecie w Yorku i rozpoczęła studia na wydziale ilustracji w Akademii Sztuk Pięknych Harrow. Napisała i zilustrowała około pięćdziesięciu książek, ale Gorączka jest jej pierwszą książką dla nastolatków. Jest to dość zaskakujące, biorąc pod uwagę, że mieszka w miasteczku uniwersyteckim w centrum Londynu razem z 760 przedstawicielami tej grupy wiekowej.

Nieustraszony rzymski gladiator. Lekkomyślna dziewczyna z XXI wieku. Tajemniczy wirus, który ich połączył… A.D. 152 Sethos Leontis, nadzwyczaj zręczny wojownik, nieoczekiwanie zostaje ranny i niebezpiecznie ociera się o śmierć. A.D. 2012 Niezwykle inteligentna, ale sprawiająca kłopoty Ewa zaczyna nowe życie w szkole dla wybitnie utalentowanych, ale jedna chwila w laboratorium pociąga za sobą przerażające konsekwencje. Niezwykły związek doprowadza do połączenia Ewy i Sethosa, wspólnie pracują nad rozwikłaniem zagadki dotyczącej śmiertelnego wirusa.

Gorączka to połączenie dobrego romansu z powieścią obyczajową, a wszystko rozgrywa się w niedalekiej przyszłości. Wszystko stworzone i opisane w przemyslany oraz logiczny sposób, co sprawia, że nie jest to płytka lektura. Czyta się ją z łatwością, a zarazem z przyjemnością. Również postaci mają bardzo ciekawe kreacje, a bogate tło dodaje tylko atrakcyjności książce. Akcja tocząca się we współczesności, a także czasach antycznych nie pozwala na jakąkolwiek nudę. Wydarzenia, które po sobie następują, a także przeskoki w czasie idealnie są ze sobą połączone. Do powieści Dee Shulman najlepiej pasuje określenie romans science-fiction. Intrygująca i świetnie napisana książka jest kierowana głównie do nastoletnich dziewcząt. Niektórzy porównują Gorączkę do Zmierzchu, ale ja uważam, że jest ona lepsza i mniej banalna niż powieść Stephenie Meyer. Żeńska część czytelniczek powinna sięgnąć po tę książkę, a jeśli ktoś szuka prezentu dla swojej dziewczyny to śmiało może wybrać Gorączkę.

Za możliwość przeczytania i zrecenzowania tejże książki
serdecznie dziękuję Wydawnictwu Egmont

9 komentarzy:

  1. A mnie ta książka zawiodła, lecz o gustach się nie dyskutuje. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ,,Gorączkę'' dostałam na święta w prezencie, ale jeszcze nie miałam okazji jej czytać. Muszę to jednak nadrobić w wolnej chwili.

    OdpowiedzUsuń
  3. Książka tak sobie mi się podobała... Ale czekam na kontyuację;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam na półce i na pewno przeczytam! Uwielbiam motyw podróży w czasie. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem co raz bardziej ciekawa tej książki. Zwłaszcza, że recenzje są skrajnie różne :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Brzmi nie najgorzej, choć nie ciągnie mnie ostatnio do tego gatunku literackiego. Może kiedyś przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Niedawno miałam okazję przeczytać tę książkę. Świetna historia. Bardzo mi się spodobała. Ciekawe, ile przyjdzie nam czekać na kontynuację :)

    OdpowiedzUsuń