czwartek, 2 maja 2013

Majówka z e-bookiem


Pakując walizkę na mój majówkowy wyjazd (a dokładnie wylot), stanęłam przed dylematem - zabrać książkę i ledwo dopiąć torbę, czy wyjechać bez lektury i mieć miejsce na inne nieplanowane rzeczy. Ów problem rozwiązał mój nowy nabytek, czyli tablet. Dzięki niemu spakowałam 3 książki, czego nie odczuła ani moja walizka, ani ja, kiedy ją ostatecznie zapinałam.


Szczerze powiedziawszy do momentu zakupu tabletu, byłam sceptycznie nastawiona do tego rodzaju sprzętu. Teraz widzę, że ma on kilka znaczących zalet. Przede wszystkim sprawdza się doskonale w podróży i pozwala zaoszczędzić miejsce w torbie czy też walizce. Jeśli idzie o czytanie na jego wyświetlaczu książek, to można się do niego przyzwyczaić. Nie jest to oczywiście to samo, co czytanie z papieru. Niemniej mobilne e-booki mają swoje zalety.


Osobiście nie zrezygnuję na pewno z wersji drukowanych lektur na rzecz e-booków. Nie oznacza to jednak, że nie doceniam zalet płynących z ich użytkowania.  Wprost przeciwnie. Tablet - a wraz z nim biblioteka moich e-booków - jest dla mnie idealnym rozwiązaniem w podróży oraz na co dzień, kiedy nie zawsze mam przy sobie drukowaną książkę.

A jakie jest Wasze podejście do e-booków? Lubicie czytać je na swoich tabletach bądź czytnikach? A może wprost przeciwnie - ostentacyjnie wyznajecie tylko kult drukowanej książki? ;)

14 komentarzy:

  1. Ja jak musze to czytam - najcześciej podreczniki szkolne;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedyś byłam sceptycznie nastawiona do ebooków, ale po pewnym czasie się do nich przekonałam i podczytuję sobie troszkę;) Niestety nie mam czytnika i jestem zmuszona czytać je na komputerze lub telefonie, ale mam w planach sprawić sobie takie cudo:)
    Jednak pozostanę wierna wersji papierowej, bo o wiele bardziej ją lubię:P

    OdpowiedzUsuń
  3. Chyba wolę tradycyjne książki... Jestem bibliofilem i muszę czuć pod palcami kartki.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zastanawiam się poważnie nad czytnikiem, choć wiem, że to nie to samo, co tradycyjna książka... Na tablet bym się nie zdecydowała - podejrzewam, że jednak trochę męczy oczy. ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jasne, że lubię e-booki :). Uwielbiam swój czytnik tak bardzo (a może nawet troszkę bardziej), jak książki papierowe. Ale czytanie książek w czasie jakiegoś wyjazdu czy wakacji u mnie nie wchodzi w grę z powodu braku czasu na to - w zeszłym roku na przykład, podczas 8-dniowego pobytu nad morzem zdołałam przeczytać zaledwie jednego e-booka (czasem gdzieś na plaży, częściej wieczorami w domu) ;).

    OdpowiedzUsuń
  6. Ebooki to przyszłość czy tego chcemy czy nie.
    Ja jestem gorącym zwolennikiem tej formy wydawania publikacji. Wygoda, niższe ceny, łatwość zakupu to tylko część zalet książek elektronicznych.

    OdpowiedzUsuń
  7. Miałam czytnik i sprzedałam , ponieważ nie miał podświetlanego ekranu, co mnie drażniło. Teraz mam tablet i na wyjazd idealnie się sprawdza. Tym bardziej, że zawsze jeśli jest net , a mi zabraknie zasobów w biblioteczce można coś "zdobyć". Na co dzień czytam w wersji papierowej, ale wiadomo do samolotu można wziąć ograniczoną ilość bagażu, więc tabletowi mówię TAK.

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam książki papierowe, gdzie mogę ustawić je na swojej półce. Ale także uwielbiam mój czytnik i e-booki. To naprawdę wygodne, a i niekiedy lepiej jest wsadzić w torebkę czytnik/tablet z kilkoma książkami niż te kilka książek ;)
    Nie zrezygnuję ani z tego, ani z tego ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wolę tradycyjnie, ale coraz bardziej przekonują mnie e-booki, z racji tego co piszesz: wygodnie, mało miejsca, można kilka na raz zabrać. Niestety czytam w telefonie, gdzie literki są za małe :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Szczerze na początku też byłam przeciwna tabletom czy czytnikom. Jednak sama ostatnio dostałam iPada, na którym znajdowało się kilka pozycji i muszę powiedzieć, że zmieniłam zdanie. Jest to wygodne i mało miejsca zajmuje. Ale fakt, nie ma to jak wersja papierowa książki:)

    OdpowiedzUsuń
  11. dlaczego kupilas tablet, skoro nie bylas do niego przekonana? i jakie zalety maja e-booki?

    OdpowiedzUsuń
  12. Drogi Anonimie,

    Kupiłam tablet głównie ze względu na możliwość przechowywania w nim materiałów na zajęcia, które często sporo ważą, a tak oszczędzam i miejsce, i własne ramię ;) Czytanie e-booków na tablecie to sprawa drugorzędna.

    Jeśli zaś idzie o zalety e-booków, to wg mnie jest to przede wszystkim jedna, główna zaleta, o której zresztą napisałam w tymże wpisie - możliwość zmieszczenia w nim kilku książek (bądź też jednej) mimo braku miejsca na ich papierowe ekwiwalenty w walizce.

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  13. to jest raczej zaleta tabletow a nie e-bookow, bo e-booki same w sobie byly dostepne rownież na laptopy a co po e-booku na latopie skoro trzeba dźwigać laptopa...
    Ja też studiuję :P i też się zastanawiałam, ale nie byłam przekonana a to dośc drogi zakup więc zrezygnowałam i tak sie zastanawialm co Cię tknęło, aż tak , że mimo to zdecydowałaś się go kupić. Bo przekładając to na inne pole... nie jestem zdecydowana do tej bluzki to jej nie kupuje a znowu jesli pokocham coś od razu to biorę
    Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  14. Tak, masz rację, jednakże źle sformułowałam poprzednie zdanie. Miałam na myśli fakt, iż e-booki mogą zastąpić nam papierowe książki wtedy, gdy brakuje nam nań miejsca (np. podczas podróży).

    Gdybym nie była całkowicie przekonana do jego zakupu, to na pewno nie uczyniłabym tego. W moim przypadku tablet sprawdza się na wielu płaszczyznach użytkowania i jestem nader zadowolona z jego posiadania :)

    OdpowiedzUsuń