środa, 29 maja 2013

RECENZJA: Ewa Chodakowska, Lefteris Kavoukis, Zmień swoje życie z Ewą Chodakowską (2013)

Pierwsza publikacja Ewy Chodakowskiej i Lefterisa Kavoukisa wywołuje niemałe zainteresowanie na polskim rynku wydawniczym. Dlaczego? Fenomen tego zjawiska zapewne kryje się w postaci Ewy Chodakowkiej. Jednym bardzo dobrze znana trenerka, drugim zupełnie obca medialnie osoba. Dla jednych uznany autorytet w kwestii dbania o własne ciało, dla innych wprost przeciwnie. Dla mnie jest to przede wszystkim osoba, która opracowała naprawdę skuteczne treningi i zmotywowała niewątpliwie dużą rzeszę Polaków do pracy nad własnym ciałem. Chapeau bas!

Przechodząc do meritum, chciałabym zaznaczyć, iż dzisiejsza recenzja będzie nieco niestandardowa. Naprawdę trudno zrecenzować pozycję, jaką jest publikacja Ewy i Lefterisa, nie wprowadzając w życie zasad w nim zawartych. Niestety nie uczyniłam tego w pełni, więc podzielę się z Wami jedynie moimi spostrzeżeniami na temat treści tejże książki.

Nabywając Zmień swoje życie z Ewą Chodakowską otrzymujemy program zarówno treningowy, jak i żywieniowy na 30 dni. Każdy dzień to inny jadłospis i zestaw proponowanych ćwiczeń. W tym miejscu zawrę moją uwagę na temat owych ćwiczeń. Otóż osobiście nic nie zastąpi mi treningu Ewy na płytach. To naprawdę zupełnie nie to samo, co obrazowo pokazane ćwiczenia z tyłu tegoż poradnika. Jeśli zaś idzie o kwestię żywieniową, to autorzy proponują nam rozmaite, smaczne i zdrowe dania. Wiele przepisów od dawna gości w moim codziennym menu, inne chętnie testowałam i czerpałam zeń inspirację, a jeszcze inne po prostu pomijałam ze względu na odmienne upodobania smakowe.

W książce Zmień swoje życie z Ewą Chodakowską znajdziemy także miejsce na nasze notatki, przemyślenia oraz zapisy pomiarów. Pozycja ta to nie tylko 30 treningów dla ciała, ale również dla duszy. W końcu najważniejsza jest pełnowymiarowa przemiana. Wnętrze musi odpowiadać zewnętrzu, a wtedy na pewno uzyskamy pełnię równowagi.

Reasumując, publikacji autorstwa Ewy Chodakowskiej i Lefterisa Kavoukisa nie można odmówić waloru merytorycznego oraz skuteczności przedstawionych w nim treści. Ponadto na uznanie zasługuje szata graficzna, bogata w nader apetyczne zdjęcia potraw i rzeczowe przedstawienia ćwiczeń. Moim zdaniem warto wyposażyć się w tę pozycję głównie ze względu na porady żywieniowe. Ćwiczenia zaś - przynajmniej w moim odczuciu - o wiele lepiej prezentują się w formie audiowizualnej, gdyż łatwiej wykonać je poprawnie mając aktywnego trenera przed oczami, a nie tylko jego statyczny obraz.

12 komentarze:

jusssi pisze...

Ostatnio przechadzam się pasażem, w jednej ręce siatki z zakupami w drugiej batonik, rozglądam się, a tam cała witryna w Ewie... Normalnie szok. To było jak znak sił wyższych. Batonik prędko wyrzuciłam i pobiegłam kupić książkę. Rzeczywiście ciężko ćwiczyć z książką, ale daje ona niesamowitego kopa! I to chyba jest ten fenomen, Ewka zaraża entuzjazmem :)

MalaEmily pisze...

Ewka jest genialna, zaraża pozytywną energią:)

Sima. pisze...

Coś mnie nie ciągnie do tej książki :)

Magda pisze...

mnie takie książki bardzo motywują i dodają jakiejś takiej pozytywnej energii, dlatego chętnie zakupie sobie własny egzemplarz :)

Aleks Seb pisze...

Dla mnie te przepisy są ciut za drogie :/ niestety dieta kosztuje, a ćwiczenia trudne, no ale trening czyni mistrza, może kiedyś mi się uda :D

Anonimowy pisze...

nie zdecydowałabym się na tę pozycję. po pierwsze Ewa nazywa sie trenerką wszystkich polaków a z tego co wiadomo daleko jej do jakiegokolwiek merytorycznego przygotowania.nie umie sie wypowiadać, opisywać cwiczeń, cwiczenia mogą zrobic krzywde (zniszczyć stawy itd).może ksiązka jest przygotowana przez kompetentne osoby ale jakos nie jestem fanka tej kobiety.

a tutaj pisze...

Ciekawe jak ona sobie radzi z tym, że jest obiektem fantazji milionów facetów :)

Anonimowy pisze...

Cwiczenia moga zrobic krzywde? Najlepsza wymowka wszystkich leniwych ludzi. Ale przynajmniej mnie rozsmieszaja takie wypowiedzi haha... ;)

Aneta Wróbel pisze...

Książka jest wspaniała. A Ewa działa cuda swoimi treningami, sama z nią ćwiczę. :)

Anonimowy pisze...

kupiłam przeczytałam i oceniam na 3+. dlaczego tylko tyle?? książka zawiera opis składników na sniadanie, obiad i kolację oraz 1 opis jak wykonać 1 z podanych dań...brak opisu jak wykonać potrawy.. niekiedy brak ilości potzbnej do stworzenia dania np: OBIAD :mielona pierś z indyka, brązowy ryż i warzywa(kalafior(200g),zielona fasolka, marchewki mini, zielony groszek(10 łyzek),bazylisa oregano pieprz,lubczyk- co zobic z tymi wazywami?? bo na pewno nie zmieszać suowe choćby dlatego ze zielona fasolka na surowo jest szkodliwa....

Anonimowy pisze...

Teraz ćwiczę z książką Ewy Chodakowskiej "Zmień swoje życie" ,którą polecają dziewczyny z blogów link do książki macie ewachodakowska.ogr.pl do pobrania :)

Anonimowy pisze...

Książka do pobrania tutaj:

http://catshare.net/u861wbmWLSTBAT7K/Zmien_swoje_zycie.rar

http://egofiles.com/P5a79jOtiJlzsdgg/Zmien_swoje_zycie.rar

http://ul.to/ratwrgw3

;)

Prześlij komentarz

© 2012 Ale książka. Technologia Blogger.