czwartek, 12 września 2013

W miejscu przestępstw brakuje jakichkolwiek śladów, a wydział zabójstw właśnie stracił najlepszego śledczego

Przeszło trzy miesiące temu pisaliśmy o najnowszej powieści Jo Nesbø zatytułowanej Policja przy okazji jej premiery w Norwegii. Tym razem mamy lepsze wiadomości dla polskich czytelników. Najnowszy kryminał pióra Nesbø pojawi się na półkach polskich księgarni 23 października.

Czy to zwykły zbieg okoliczności, że oficer policji zostaje znaleziony martwy w miejscu dawno popełnionej zbrodni, którą badał, ale nie zdołał jej rozwikłać? Gdy w następnych miesiącach taki sam los spotyka kolejnych dwóch funkcjonariuszy, schemat postępowania mordercy staje się równie oczywisty, co potworny: brutalnym zabójstwom policjantów odpowiadają nierozwiązane zbrodnie z przeszłości. W miejscu przestępstw brakuje jakichkolwiek śladów, a wydział zabójstw właśnie stracił najlepszego śledczego.

W tym samym czasie w szpitalu leży w śpiączce ciężko ranny mężczyzna. Pilnuje go sztab policjantów, a jego tożsamość jest objęta ścisłą tajemnicą.

Jo Nesbø po raz kolejny dostarcza diabelnie przebiegłej historii o bezmiarze ludzkiego zła. Gra w kotka i myszkę dotyczy nie tylko ofiar i policji, ale także samego czytelnika.

8 komentarzy:

  1. Dzięki wygranej w konkursie pokochałam JO Nesbo..czekam z niecierpliwością

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja również czekam z niecierpliwością. Czytam wszystko co napisał Nesbo:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zapowiada się baaardzo ciekawie!
    Lubię takie książki. Motyw śmierci funkcjonariuszy i kilku podobnych morderstw jest bardzo interesujący : )

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę w końcu sięgnąć po Nesbo, bo jak dotąd nie miałem do czynienia z tym autorem :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem aktualnie w trakcie słuchania "Karaluchów", ale cieszy mnie każda kolejna część serii - będzie co czytać. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Głupio się przyznać, ale poza okładkami nie znam jeszcze książek tego autora. Lubię tego typu książki, więc myślę że już niedługo się z nim zapoznam.
    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. A ja ciagle szukam powieści Nesbo, która mnie zachwyci...

    OdpowiedzUsuń