poniedziałek, 18 listopada 2013

Program społeczny - Akcja „Czytam sobie”

W sytuacji, gdy ponad 60% Polaków nie czyta książek, szczególnie ważne jest pokazanie rodzicom i dzieciom, jak wiele radości i satysfakcji może dać młodym czytanie książek. Głównym celem Akcji „Czytam sobie” jest udowodnienie dzieciom, że samodzielne czytanie jest świetną zabawą, a nie przykrym obowiązkiem, a rodzicom, że na naukę czytania nie jest nigdy za wcześnie, a książki mogą się bezpośrednio przełożyć na sukces zawodowy, jak i prywatny.

Honorowy patronat nad Akcją „Czytam sobie” objęła Biblioteka Narodowa.

Szczególnego wsparcia udzieliła Pierwsza Dama RP, małżonka Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Bronisława Komorowskiego - Pani Anna Komorowska przesyłając list gratulacyjny w związku z zainicjowaniem Akcji „Czytam sobie” oraz zachęcający do włączenia się do programu.

Ambasadorami Akcji „Czytam sobie” zostali:
Andrzej Seweryn, Katarzyna Żak, Alicja Resich-Modlińska, Marcin Kwaśny, Olga Borys, Kamila Szczawińska i Piotr Cyrwus.

Nie zabrakło też autorytetów związanych z literaturą i na co dzień zajmujących się językiem polskim:

dr Tomasz Makowski - dyrektor Biblioteki Narodowej, przewodniczący Krajowej Rady Bibliotecznej i Rady ds. Narodowego Zasobu Bibliotecznego przy Ministrze Kultury i Dziedzictwa Narodowego

dr hab. Katarzyna Kłosińska - językoznawca w Instytucie Języka Polskiego Uniwersytetu Warszawskiego, sekretarz Rady Języka Polskiego Państwowej Akademii Nauk, prowadząca popularną audycję radiową „Co w mowie piszczy” (Program Trzeci Polskiego Radia)

prof. Grzegorz Leszczyński - prodziekan Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego, znawca literatury dla dzieci i młodzieży

Iwona Chądrzyńska - psycholog dziecięcy, terapeuta pedagogiczny, od ponad 10 lat pomagająca dzieciom, rodzicom i nauczycielom

Ewa Świerżewska - założycielka portalu Qlturka.pl, tłumaczka i recenzentka

W przygotowanych spotach zobaczymy, dlaczego czytanie jest ważne i jaką rolę spełnia w rozwoju dzieci. Z wywiadów dowiemy się, w jaki sposób książki wpłynęły na życie ambasadorów czytania oraz przyczyniły się do ich sukcesu zawodowego i prywatnego.

Więcej szczegółów poniżej i w załącznikach oraz na powstałej specjalnie dla Akcji stronie internetowej www.CzytamSobie.pl

Dodatkowo prowadzone będą działania na profilu www.facebook.com/CzytanieToDziala


Zachęcamy do rozprzestrzeniania bakcyla czytania!

5 komentarzy:

  1. Fajnie, że takie akcje powstają :) Miejmy nadzieję tylko, że coś dadzą!

    OdpowiedzUsuń
  2. No właśnie ja się tak zastanawiam - jest tych akcji promujących czytelnictwo kilka, co jakiś czas nowe, ale wiedzą o nich chyba tylko ci, którzy i tak czytają. Ciekawa jestem, czy ktoś sprawdza, czy takie akcje przynoszą wymierne efekty.

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie też zastanawia mnie czy takie akcje trafiają też do osób, które nie czytają. Jeżeli rodzice kochają książki, i tak wiadomo, że będą zarażać nimi swoje dzieci.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zawsze jestem zdania, że nawet jak ta akcja ma pomóc tylko w 1 % to i tak warto :)

    OdpowiedzUsuń