sobota, 24 października 2015

Kobiety, które zbudowały Polskę


Już 18 listopada do księgarń trafi kolejna pozycja bestsellerowego autora - Kamila Janickiego. Po Pierwszych damach II RP i Upadłych damach II RP, przyszedł czas na Żelazne damy. Kobiety, które zbudowały Polskę

Najnowsza pozycja Kamila Janickiego ponownie prezentuje ciekawe spojrzenie na historię Polski i - tak jak w poprzednich pozycjach - koncentruje się na portretach kobiet. Tym razem mamy do czynienia z polską grą o tron, którą wygrała płeć piękna. 

Żelaznym damom przyszło żyć w czasach, gdy panowało tylko jedno prawo - prawo silniejszego. Przybyły do kraju rządzonego przez brutalnych i bezwzględnych władców. Stanęły pokornie u ich boków, lecz gdy nadeszła odpowiednia chwila, same wkroczyły w świat polityki. 

Poznajcie sfabularyzowane losy Dobrawy, Ody, Emnidy i wielu innych znaczących kobiet w historii Polski. Wyruszcie w ciekawą podróż 1000 lat wstecz.

5 komentarzy:

  1. Bardzo lubię takie książki przekazujące w nieobciążający i nieciężki sposób fakty historyczne. Będę mieć tę książkę na uwadze :) Tym bardziej, że już poprzednie tomy mnie kuszą... hm... 18 listopada - trzeba sobie zapisać tę datę w kalendarzu ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Do tej pory nie spotkałam się z taką książką, więc tym bardziej z wielką chęcią poznam losy kobiet, które w historii Polski były ważne.

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam i bardzo mi się podobało - nawet jeśli autor sporo dodaje od siebie i trochę nagina rzeczywistość dla lepszego klimatu, to czyta się po prostu świetnie. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. mnie też się bardzo podobała ta książka. No właśnie, jakby były suche fakty może nie byłaby tak świetna. Ja jestem nią zachwycona. Najlepsza książka historyczna, jaką miałam okazję czytać.

    OdpowiedzUsuń
  5. O jeśli lubicie takie klimaty i chcecie poznać więcej na temat życia kobiet, które zapisały się na łamach historii przeczytajcie Niegrzeczne historie.

    OdpowiedzUsuń